Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Stabilnost bočnog gibanja automobila s prikolicom (CROSBI ID 91201)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Stegić, Milenko ; Vranković, Nikola ; Jokić, Andrej Stabilnost bočnog gibanja automobila s prikolicom // Strojarstvo : časopis za teoriju i praksu u strojarstvu, 42 (2000), 1/2; 31-43

Podaci o odgovornosti

Stegić, Milenko ; Vranković, Nikola ; Jokić, Andrej

hrvatski

Stabilnost bočnog gibanja automobila s prikolicom

U radu je analizirana bočna stabilnost automobila sa zglobno vezanom prikolicom. Problem je rješavan lineariziranjem nelinearnih diferencijalnih jednadžbi gibanja u matričnom obliku. Određena je kritična brzina stacionarnog gibanja u općem slučaju, a za numerički primjer je istražen utjecaj pojedinih parametara sustava vozila na njenu vrijednost. Utvrđena je nesigurnost izračunate kritične brzine u ovisnosti o mjernoj nesigurnosti pojedinih parametara sustava, odnosno, njena osjetljivost na male promjene vrijednosti tih parametara. Dani su kriteriji za ocjenu upravljačkih obilježja sustava vozila: neutralna upravljivost, podupravljivost i preupravljivost. Primjenom Hurwitzovog kriterija istražena je bočna stabilnost sustava vozila, pri pravocrtnom gibanju težišta vozila, a na numeričkom primjeru provedena je detaljna parametarska analiza te stabilnosti. Zaključeno je da je za stabilnost, pri većim brzinama, potrebno da zglob između prednjeg i stražnjeg vozila bude što bliže stražnjoj osovini prednjeg vozila, a što dalje od prednje osovine prikolice. Nestabilnost sustava pri većim brzinama moguća je u slučajevima kada je težište prikolice blizu njene ili prednje ili stražnje osovine. Na stabilnost pri većim brzinama bitno utječu i karakteristike guma. Iz proučavanog primjera slijedi zaključak da su povoljnije nešto kruće gume (gume koje se manje deformiraju pri djelovanju bočne sile) za stražnju osovinu prednjeg vozila i prednju osovinu prikolice, a elastičnije za ostale. Dobiveni zaključci vrijede samo za odabrane vrijednosti parametara automobila i prikolice, pa njihovo poopćenje nije moguće. Razmatrani primjer ima upravljačko obilježje preupravljivosti.

stabilnost ; dinamika vozila

nije evidentirano

engleski

Lateral Stability of Vehicles in Tandem

nije evidentirano

stability ; dynamics of vehicle

nije evidentirano

Podaci o izdanju

42 (1/2)

2000.

31-43

objavljeno

0562-1887

Povezanost rada

Strojarstvo

Indeksiranost