Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Izrada visokoškolskog kurikuluma – iskustvo Hrvatske (CROSBI ID 618275)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Jadrijević-Mladar Takal, Milena Izrada visokoškolskog kurikuluma – iskustvo Hrvatske // Furtherance of the Agency for Science and Higher Education in its Quality Assurance Role and the Development of a Supporting Information System - AZVO/CARDS 2003 - Seminar za ustanove visokog obrazovanja – ; Kurikulum u visokom obrazovanju / - (ur.). Zagreb: Agencija za znanost i Visoko obrazovanje (AZVO), 2007. str. 10-10

Podaci o odgovornosti

Jadrijević-Mladar Takal, Milena

hrvatski

Izrada visokoškolskog kurikuluma – iskustvo Hrvatske

Izazovi uvjetovani brzim tehnološkim napretkom suvremene farmacije, globalizacija, širenje znanja, promjene u načinu prijenosa i primjeni stečenih znanja, imperativ usvajanja novih znanstvenih spoznaja u cilju poboljšanja zdravlja pučanstva obrazovanjem suvremenih zdravstvenih stručnjaka, dovele su su do uvođenja novih nastavnih disciplina i proširenje 4-godišnjeg studija farmacije na 4, 5 godine koji se provodio od 2002/03. Suvremene potrebe tržišta znanja i s tim povezana nužnost stalnog osuvremenjavanja studijskih sadržaja, promjene težišta farmaceutske djelatnosti od priprave lijeka k savjetodavnoj ulozi magistara farmacije, sve veći broj bezreceptnih lijekova (OTC) i naglašena potreba društva za farmaceutskim stručnim kompetencijama, krajem 2003. su rezultirale prijavom međunarodnog TEMPUS JEP-18028-2003 projekta ‘ New Pharmacy Curricula – Development and Implementation’ . Projekt je odobren 2004., a članice konzorcija su Farmaceutsko-biokemijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Farmaceutski fakultet Sveučilišta u Londonu, Fakultet za farmaciju i biomolekulske znanosti Sveučilišta u Brightonu, Farmaceutski fakultet Sveučilišta Navarra, te njihove suradne ustanove i kliničko-bolničke nastavne baze. Razvoju međusveučilišne suradnje fakulteta u međunarodnim okvirima pogodovala je samostalnost Hrvatske i otvorenost prema međunarodnoj zajednici, orijentacija i spremnost hrvatskog državnog vrha u pridruživanju Europskoj Uniji, potpisani međunarodni sporazumi, uključujući i potpisivanje Bolonjske deklaracije 2001., Zakon o znanstvenoj djelatnosti i visokom obrazovanju RH (2003., 2004.), reorganizacija sustava, ustroj nacionalnih agencija (AZVO) i drugih tijela, i s tim u svezi stremljenja i promjene u akademskoj zajednici, veća mobilnost studenata i nastavnika, te uključivanje u svjetske međunarodne farmaceutske stručne i znanstvene udruge. Već poduzeti koraci i projektne aktivnosti za osuvremenjivanje studijskog programa uklopljene su, prilagođene i prema potrebi nadograđene za potrebe kreiranja i prijavu novog studijskog programa farmacije u reformi 2004./05. koja se odvijela na nacionalnoj razini s ciljem prilagodbe visokim standardima obrazovanja u Europskoj uniji, a u skladu s Bolonjskim procesom i potrebama razvoja struke. Pri kreiranju programa vodilo se računa o razvoju specifičnih farmaceutskih kompetencija i vještina koje diplomirani magistri farmacije trebaju steći tijekom studija: kritičko i racionalno promišljanje, rješavanje problema, procjenu istraživanja, stručnost i usvajanje etičkih principa struke. Na novom nastavnom programu intenzivno se radilo godinu dana, ako se izuzme vrijeme utrošeno u pripremu i prijavu Tempus projekta. Dopusnicom dobivenom u lipnju 2005. odobren je integrirani studij farmacije u tajanju od pet godina (300 ECTS). Po ovom programu nastava se od akad. god. 2006/07. provodi u prva četiri semestra, dok u ostalima, od 5. do 9. semestra, po prijašnjem studijskom programu (270 ECTS). Petogodišnjim programom uvedeni su novi obvezni i brojni izborni predmeti, primjenjene nove nastavne tehnologije i metodologije, a gdje je bilo moguće provedena i organizacija modularne nastave, te podučavanje i usvajanje znanja metodologijom rješavanja problema (Problem Based Learning, PBL). Uvedena je stručna praksa od 1. do 5. godine studija i drugi predmeti koji se izravno nadovezuju na farmaceutsku praksu. Većom ponudom izbornih predmeta, mogućnošću izbora modula u 5. godini studija omogućena je bolja profiliranost studenata i njihova izobrazba za specifična okruženja farmaceutske prakse (javno ljekarništvo, industrijsku farmaciju, kliničku farmaciju, znanstveni-istraživački rad u istraživanju i razvoju novih lijekova, i sl.). Također su razvijeni studentski mentorski sustav i mentorski sustav suradnika iz prakse za potrebe provedbe Stručne prakse i Farmaceutske skrbi. Novim ustrojem Fakulteta osnovan je Centar za primijenjenu farmaciju za provedbu aktivnosti Tempus projekta, za potrebe izvedbe nastave novih predmeta koji se nadovezuju na farmaceutsku praksu, a djeluje i kao centar za suradnju sa stručnim farmaceutskim udrugama na nacionalnoj i međunarodnoj razini, te studentskim organizacijama. TEMPUS projekt je odigrao ključnu ulogu u razvoju i implementaciji novog studijskog programa farmacije, te obzirom na razinu provedenih aktivnosti koje su premašile zacrtane planove otvorio brojne mogućnosti za daljnju suradnju članica Konzorcija.

Kurikulum; Farmaceutski nastavni program; TEMPUS JEP-18028-2003

nije evidentirano

engleski

Preparing of Hgher Education Curricullum - Croatian Experiences

nije evidentirano

Curriculum; pharmacy curriculum; TEMPUS JEP-18028-2003

nije evidentirano

Podaci o prilogu

10-10.

2007.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Furtherance of the Agency for Science and Higher Education in its Quality Assurance Role and the Development of a Supporting Information System - AZVO/CARDS 2003 - Seminar za ustanove visokog obrazovanja – ; Kurikulum u visokom obrazovanju

-

Zagreb: Agencija za znanost i Visoko obrazovanje (AZVO)

Podaci o skupu

Furtherance of the Agency for Science and Higher Education in its Quality Assurance Role and the Development of a Supporting Information System - AZVO/CARDS 2003 - Seminar za ustanove visokog obrazovanja – ; Kurikulum u visokom obrazovanju

pozvano predavanje

03.07.2007-04.07.2007

HOC Bjelolasica, Hrvatska

Povezanost rada

Farmacija