Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Nova medijska realnost: lažne, prave i satirične vijesti (CROSBI ID 676082)

Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa | međunarodna recenzija

Popović, Helena Nova medijska realnost: lažne, prave i satirične vijesti // Mediji civilnog društva kao alternativa medijskom populizmu, senzacionalizmu i lažnim vestima Novi Sad, Srbija, 25.05.2018-25.05.2018

Podaci o odgovornosti

Popović, Helena

hrvatski

Nova medijska realnost: lažne, prave i satirične vijesti

Proizvodnja lažnih vijesti danas je jedna od važnih tema na agendi, kako u javnoj sferi općenito, tako i u različitim institucijama koje su uključene u regulaciju javne komunikacije. Slijedeći definiciju T. McGonaglea, lažne vijesti su informacije koje su namjerno fabricirane i disperzirane s intencijom obmane, odnosno navođenja drugih da vjeruju u laži ili sumnjaju u provjerljive činjenice. Radi se o dezinformaciji koja je prikazana kao vijest i koja će se, vrlo vjerojatno, tako i percipirati (McGonagle, 2017). Dok su lažne vijesti intencionalno fabricirane u svrhu održavanja pozicije moći ili zgrtanja profita, satiriziranje političkih prilika u društvu, barem je do određene mjere, motivirano nekakvim oblikom aktivizma koji uključuje kritičko mišljenje. Stoga je posve neopravdano, kao što često biva, političku satiru izjednačavati sa lažnim vijestima, te je na taj način, zapravo, diskreditirati. Posebno stoga što je satira humoristični kritički komentar vrlo realnih postojećih društveno- političkih prilika. Oblik satire koji je danas posebno popularan i koji se poistovjećuje sa lažnim vijestima, je politička satira koja satirizira vijesti, pri čemu kao izvor uzima medijski konstruirane događaje, dakle izvor su 'prave' vijesti informativnih medija, a ne društvena realnost sama, budući da je referentna točka satiričnih vijesti parodiranje informativnih medija. U radu će se, prvenstveno, na terminološkoj razini napraviti distinkcija između lažnih i satiričnih vijesti, a potom će se analizirati suodnos satiričnih i pravih vijesti, i to na primjeru satiričnog portala News Bar i televizijskog kanala NewsBar TV. Pokušat će se identificirati razlozi rasta popularnosti satiričnih vijesti u kontekstu suvremene medijske produkcije koju karakterizira napuštanje kritički orijentiranog novinarstva i djelovanja u javnom interesu.

popularna kultura ; satira ; lažne vijesti

nije evidentirano

engleski

New media reality: fake, real and satirical news

nije evidentirano

popular culture ; satire ; fake news

nije evidentirano

Podaci o prilogu

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o skupu

Mediji civilnog društva kao alternativa medijskom populizmu, senzacionalizmu i lažnim vestima

predavanje

25.05.2018-25.05.2018

Novi Sad, Srbija

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija