Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Informacijsko-komunikacijske tehnologije u rehabilitaciji djece s oštećenjem sluha (CROSBI ID 426684)

Ocjenski rad | diplomski rad

Konjevod, Mihaela Informacijsko-komunikacijske tehnologije u rehabilitaciji djece s oštećenjem sluha / Mildner, Vesna ; Lauc, Tomislava (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2019

Podaci o odgovornosti

Konjevod, Mihaela

Mildner, Vesna ; Lauc, Tomislava

hrvatski

Informacijsko-komunikacijske tehnologije u rehabilitaciji djece s oštećenjem sluha

Za informacijsko-komunikacijsku tehnologiju možemo reći da ima veliku i rastuću ulogu u današnjem društvu. Zbog toga se u ovom radu razmatra informacijsko-komunikacijska tehnologija u rehabilitaciji i edukaciji djece s oštećenjem sluha. Sluh je važan u ostvarivanju komunikacije i reagiranju na opasnosti i upozorenja iz okoline te moguća oštećenja sluha utječu na razvoj govornog jezika. Važnost rane identifikacije i rehabilitacije postoji, ali se ističe i utjecaj koji IKT ima na djecu te kako im pomaže u razvoj brojnih kompetencija. U ovom radu opisuje se i uporaba informacijsko- komunikacijske tehnologije u rehabilitaciji i edukaciji djece s oštećenjem sluha. Prikazuju se alati i programi razvijeni s ciljem razvoja govornog jezika, poboljšanja artikulacije i izgovora te učenju novih pojmova i koncepata. U eksperimentalnom dijelu rada prikazana je primjena, odnosno uporaba informacijsko- komunikacijske tehnologije u radu s djecom s oštećenim sluhom. Istraživanje je provedeno u Poliklinici za rehabilitaciju slušanja i govora SUVAG, a ciljevi istraživanja bili su ispitati: 1) učinkovitost i važnost uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije u radu i rehabilitaciji djece s oštećenim sluhom, 2) učinkovitost uporabe informacijsko- komunikacijske tehnologije u razvoju predvještina čitanja, odnosno fonološke svjesnosti kod djece s oštećenim sluhom te 3) jesu li djeca s oštećenim sluhom zainteresiranija, aktivnija i angažiranija na samom satu rehabilitacije ako se u njega uvede informacijsko-komunikacijska tehnologija. Dobiveni rezultati pokazuju da postoji potreba za uvođenjem informacijsko-komunikacijskih tehnologija u proces rehabilitacije i edukacije djece s oštećenjem sluha. Djeci je IKT zanimljiva, motivirajuća i njezinom uporabom dolazi do poboljšanja određenih vještina fonološke svjesnosti.

djeca s oštećenjem sluha, informacijsko-komunikacijska tehnologija, rehabilitacija, obrazovanje

nije evidentirano

engleski

Information and Communication Technology in Rehabilitation of Hearing Impaired Children

nije evidentirano

children with hearing impairment, information and communication technology, rehabilitation, education

nije evidentirano

Podaci o izdanju

91

15.05.2019.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Filologija, Informacijske i komunikacijske znanosti