Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Motiv krivnje, kazne i ispaštanja u djelima Franza Kafke (CROSBI ID 426689)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Antunović, Dajana Motiv krivnje, kazne i ispaštanja u djelima Franza Kafke / Kabić, Slavija (mentor); Zadar, Odjel za germanistiku, . 2011

Podaci o odgovornosti

Antunović, Dajana

Kabić, Slavija

hrvatski

Motiv krivnje, kazne i ispaštanja u djelima Franza Kafke

Za razumijevanje književnoga djela Franza Kafke (1883–1924) važni su u određenoj mjeri i biografski elementi jer su autorovi intimni doživljaji snažno obilježili njegova literarna postignuća. Korijen problema Kafkina životnog svjetonazora tvori složen odnos oca i sina. Na osjetljivoga mladića, koji je živio pod snažnim očevim utjecajem i čija su kolebanja i nesigurnost obilježile njegove poglede na svijet, očeva je premoć stvarala nepremostiv pritisak. Strah od oca utjecao je na njegovo književno stvaralaštvo i psihički razvoj i kod njega prouzrokovao osjećaje straha, kajanja, osamljenosti i nadasve krivnje. Kafkino estetsko stvaralaštvo indirektno oslikava njegov kulturološki i individualni identitet češko-njemačkoga Židova u slavensko- češkom Pragu u vrijeme židovske asimilacije. Na njegovo književno utjecala je i izvanjska stvarnost, ali na način da se ona ne prepoznaje u djelu, preoblikovana je. Gotovo svi zapleti u romanima i pripovijetkama nastali su na temelju njegovih pravnih slučajeva. Kafkin neobičan pripovjedni stil i jedinstven literarni stav temelji se na stilskim sredstvima ironije, paradoksa i negativne dijalektike. Kafka upravo ovim sredstvima uspijeva izraziti svoj kritičan stav prema događajima koji su ga okruživali, on inkorporira u tekstove osobne biografske momente, poglede na židovske religijske priče koje djelomično preuzima i preoblikuje. Kafkin svijet mašte neograničen je i sveobuhvatan. Njegova djela oslikavaju pojedinca koji se začahurio u svijet državne birokracije i vlastite konflikte. Radnja djela odvija se s manjim iznimkama oko Praga. U njima se na neobičan način tematiziraju Kafkini osobni strahovi i opsesije. Književni likovi dio su njegova privatnoga života, on preko njih iznosi vlastita razmišljanja, strahove, bol, snove, ljubavne priče (npr. "Pismo ocu", "Dnevnik 1910- 1923"). Njihovi pokušaji da promijene vlastiti život propadaju. Paralizirani su strahovima, osjećajima nepripadnosti i manje vrijednosti. Uvijek ih proganja teret krivnje koja uzrokuje njihov neuspjeh. Često su preobraženi u groteskne životinje (npr. "Preobrazba") i kao autsajderi ("Proces", "Zamak" ; "Presuda", "U kažnjeničkoj koloniji", "Pred zakonom", "Umjetnik u gladovanju") posreduju strahove i užase obespravljenog čovjeka, koji je postao simbolom osobnog i društveno-političkog stanja vremena, kao i židovskoga pitanja u povijesnom kontekstu (npr. "Jozefina pjevačica, ili svijet miševa"). Kafka preko njih ukazuje na korjenitu promjenu svakog čovjeka, na kritičko promišljanje stvarnosti i poimanje pravog smisla života.

Franz Kafka, krivnja, kazna, ispaštanje, otuđenje, strah, židovstvo

nije evidentirano

engleski

The Motif of Guilt, Punishment and Atonement in Franz Kafka's Works

nije evidentirano

Franz Kafka, guilt, punishment, atonement, alienation, fear, Judaism

nije evidentirano

Podaci o izdanju

177

18.11.2011.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Odjel za germanistiku

Zadar

Povezanost rada

Filologija, Književnost