Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Pridjevi u ranome jezičnome razvoju: utjecaj pjesama, priča i razbrajalica (CROSBI ID 487085)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad

Kuvač, Jelena ; Cvikić, Lidija Pridjevi u ranome jezičnome razvoju: utjecaj pjesama, priča i razbrajalica // Dijete i jezik danas- Dijete i učenje hrvatskoga jezika Dijete i učenje stranoga jezika / Vodopija, Irena (ur.). Osijek: Sveučilište J.J. Strossmayera Visoka učiteljska škola Osijek, 2002. str. 95.-114.-x

Podaci o odgovornosti

Kuvač, Jelena ; Cvikić, Lidija

hrvatski

Pridjevi u ranome jezičnome razvoju: utjecaj pjesama, priča i razbrajalica

Slušanje priča i dječjih pjesama te samostalno pripovijedanje i pjevanje imaju važnu ulogu u dječjem emocionalnom, intelektualnom i jezičnom razvoju. Razumijevanje i proizvodnja jezika ovise ne samo o osobnosti pojedinoga djeteta, već i o količini i vrsti interakcije djeteta i njegove okoline. Zahvaljujući svojoj melodioznosti i ritmičnosti, pjesme i recitacije usmjeravaju djetetovu pažnju na glasovnu strukturu riječi što pozitivno utječe na usvajanje jezika. Djeca pokazuju veliko zanimanje za pjesme priče i razbrajalice, često ponavljaju njihove dijelove te ih govore istovremeno s odraslom osobom, čak i kad ne razumiju u potpunosti njihovo značenje. Pjesme i priče pripadaju književnoumjetničkome stilu, a njegovo je obilježje slikovitost. Slikovitost se postiže uporabom različitih izražajnih sredstava, od kojih su pridjevi jedno od učestalijih. Kako se usvajanje pridjeva u jezičnome razvoju odvija nešto kasnije, nakon usvajanja osnovnih imenica i glagola, ovim se radom nastojalo ispitati imaju li pridjevi koji se pojavljuju u u pjesmama, pričama i razbrajalicama utjecaja na proizvodnju pridjeva u spontanome govoru. Rezultati ovako postavljenoga problema dobit će se usporedbom ove dvije skupine pridjeva kod troje djece.

pridjevi; jezični razvoj; hrvatski jezik

nije evidentirano

engleski

Adjectives in Early Language Development

nije evidentirano

adjective; language development; Croatian language

nije evidentirano

Podaci o prilogu

95.-114.-x.

2002.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Dijete i jezik danas- Dijete i učenje hrvatskoga jezika Dijete i učenje stranoga jezika

Vodopija, Irena

Osijek: Sveučilište J.J. Strossmayera Visoka učiteljska škola Osijek

Podaci o skupu

2. međunarodni stručno-znanstveni skup Dijete i jezik danas: Učitelj hrvatskoga jezika i učitelj stranoga jezika za učenike mlađe školske dobi

predavanje

24.11.2002-25.11.2002

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija, Demografija