Govorno izražavanje u nastavi njemačkoga jezika u osječkoj Velikoj gimnaziji (CROSBI ID 97700)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)
Podaci o odgovornosti
Kordić, Ljubica
hrvatski
Govorno izražavanje u nastavi njemačkoga jezika u osječkoj Velikoj gimnaziji
Komunikacijska kompetencija kao temeljni cilj podučavanja stranih jezika prvenstveno je sposobnost tečnoga i gramatički korektnoga govornog izražavanja učenika. Kroz povijest nastave stranih jezika govornom se izražavanju (govornim vježbama) u hrvatskim škoamam pridavala različita pozornost, a i sam se naziv "govorno izražavanje" različito shvaćao. Uzrok tomu je poglavito različito shvaćanje mjesta i uloge stranih jezika u različitim povijesnim razdobljima. Ovaj rad na temelju bogatog korpusa izvorne arhivske građe prikazuje kakva je uloga i koje je mjesto pripadalo govornom izražavanju kao obrazovnom cilju nastave njemačkog jezika u osječkoj Velikoj (klasičnoj) gimnaziji od njezina osnutka 1729. godine pa sve do ukinuća 1927. godine. Ujednio je to i način da se afirmira samostalno i kreativno govorno izražavanje kao prvenstvena zadaća nastave stranih jezika u hrvatskim školama.
govorno izražavanje; govorne vježbe; nastava stranih jezika; njemački jezik; komunikacijska kompetencija
nije evidentirano
engleski
Speaking skills in german classes at the Comprehensive Grammar Sschool of Oosijek
nije evidentirano
speaking skills; oral exercises; foreign language teaching (FLT); German; communicative competence
nije evidentirano