Prikaz knjige: Soumitra Sharma: 3 Essays on Ancient Civilizations, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli i Sveučilišna tiskara d.o.o., Zagreb (2018). (Prikaz knjige) (CROSBI ID 785007)

Druge vrste radova | ostali članci/prilozi

Tomić, Daniel Prikaz knjige: Soumitra Sharma: 3 Essays on Ancient Civilizations, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli i Sveučilišna tiskara d.o.o., Zagreb (2018). (Prikaz knjige) // Oeconomica Jadetina. 2019.

Tomić, Daniel

Prikaz knjige: Soumitra Sharma: 3 Essays on Ancient Civilizations, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli i Sveučilišna tiskara d.o.o., Zagreb (2018). (Prikaz knjige)

U nastojanju da pokaže kako su se epistemološki problemi u povijesnom kontekstu artikulirali i kako su se razvijale najznačajnije civilizacije u odgovarajućim intelektualnim kontekstima, profesor emeritus Soumitra Sharma, zadao si je popuniti veliku prazninu u znanju svakodnevnog čovjeka o društvenoj, a time i povijesnoj evoluciji ljudske civilizacije. Moguće da je motivacija za ovom knjigom posljedica predrasuda koje proizlaze iz filozofsko – religijsko – ekonomske zbilje te političko – publicističkih stajališta i emocija, odnosno (ne) znanja prema ljudskoj povijesti. Vjerujem da poanta ove knjige nije potraga za istinom iako bi se iz pojedinih tvrdnji i filozofske konotacije to moglo zaključiti. Naglasak nije vidljiv toliko u potrazi za istinom koliko u potrebi za kritičkim preispitivanjem ljudske povijesti i njezinih začetaka. Sharma ovom knjigom, eklektično pronalazi i objašnjava međuzavisnost povijesti, religije i filozofije u najširem mogućem društveno – ekonomskom kontekstu, sugerirajući kako je u ljudskoj civilizaciji, u sustavu napretka temeljenom na kontinuitetu, jedina konstanta zapravo ljudsko ponašanje. No unatoč tome, koliko god, budućnosti okrenuta civilizacija želi okrenuti leđa i prekinuti veze s 'nazadnom' prošlošću, ona se uvijek vraća svojim istinskim (povijesnim) korijenima, društvenoj (religijskoj) svijesti i (filozofskim) idejama iz kojih je ponikla. U novijim se radovima Soumitra Sharma bavio izučavanjem povijesti ekonomske misli kao i metodološko-filozofskim pitanjima pa možemo reći da su njegova filozofska promišljanja, religijske spoznaje i naravno ekonomska znanja, uobličena u njegovoj najnovijoj knjizi sugestivno nazvanoj Tri eseja.

tri eseja ; civilizacije ; ekonomske ideje ; povijest ; filozofska pespektiva ; religijski okviri

Book review: Soumitra Sharma: 3 Essays on Ancient Civilizations, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli i Sveučilišna tiskara d.o.o., Zagreb (2018). (Book review)

three essays ; civilizations ; economic ideas ; history ; philosophical perspectives ; religious framework