Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Istraživački pristupi lažnim vijestima – kako uz pomoć big data razotkriti trolove? (CROSBI ID 64244)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Car, Viktorija ; Matas, Gordan Istraživački pristupi lažnim vijestima – kako uz pomoć big data razotkriti trolove? // Vjerodostojnost medija: Doba lažnih informacija / Hrnjić Kuduzović, Zarfa ; Kulić, Milica ; Jurišić, Jelena (ur.). Tuzla: Filozofski fakultet Sveučilišta u Tuzli, 2019. str. 101-116

Podaci o odgovornosti

Car, Viktorija ; Matas, Gordan

hrvatski

Istraživački pristupi lažnim vijestima – kako uz pomoć big data razotkriti trolove?

Pojavnost i sve veća svakodnevna prisutnost lažnih vijesti (eng. fake news) odnosno lažnih informacija na društvenim mrežama i u online medijima jedna su od prijetećih obilježja današnjeg internetskog doba. Zabrinutost zbog utjecaja ovoga fenomena prisutna je diljem svijeta. Krajem listopada 2017. predstavnici Facebooka, Twittera i Googlea bili su pozvani na saslušanje u Kongres SAD-a zbog trenda objavljivanja lažnih vijesti na društvenim mrežama (Jenkins, 2018). U obje društvene mreže identificirano je nekoliko desetaka tisuća lažnih korisničkih računa koji su ubzo izbrisani. Međutim, neprestano se pojavljuju novi načini tendencioznog objavljivanja lažnih informacija. Europska komisija najavljuje strožu kontrolu objavljivanja sadržaja na internetu i ne nailazi na veliku podršku javnosti budući da je pritom riječ o ograničavanju slobode govora i izražavanja. U ovom članku cilj nam je opisati metodološki pristup koji analizom korisničkih praksi na temelju informacija iz velikih baza podataka (eng. big data) može pomoći razotkrivanju autora lažnih vijesti i trolova. Objasnit ćemo zašto tradicionalni pristup post festum analize sadržaja objava i komentara na društvenim mrežama ne može zadovoljiti znanstveno- istraživačke potrebe vezane za ovaj fenomen. Raspravit ćemo zašto je potrebno u kontekstu ovog novog metodološkog pristupa razvijati nove istraživačke metode i istraživačke alate za istraživanje korisničkih praksi na društvenim mrežama.

online mediji ; društvene mreže ; lažne vijesti ; lažne informacije ; trolovi ; big data

nije evidentirano

engleski

Research Approaches to Fake News - How to Discover Trolls with the Help of Big Data?

nije evidentirano

online media ; social networks ; fake news ; false information ; trolls ; big data

nije evidentirano

Podaci o prilogu

101-116.

objavljeno

Podaci o knjizi

Vjerodostojnost medija: Doba lažnih informacija

Hrnjić Kuduzović, Zarfa ; Kulić, Milica ; Jurišić, Jelena

Tuzla: Filozofski fakultet Sveučilišta u Tuzli

2019.

978-9958-612-24-4

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti

Poveznice