Istraživački pristupi lažnim vijestima – kako uz pomoć big data razotkriti trolove? (CROSBI ID 64244)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Car, Viktorija ; Matas, Gordan
hrvatski
Istraživački pristupi lažnim vijestima – kako uz pomoć big data razotkriti trolove?
Pojavnost i sve veća svakodnevna prisutnost lažnih vijesti (eng. fake news) odnosno lažnih informacija na društvenim mrežama i u online medijima jedna su od prijetećih obilježja današnjeg internetskog doba. Zabrinutost zbog utjecaja ovoga fenomena prisutna je diljem svijeta. Krajem listopada 2017. predstavnici Facebooka, Twittera i Googlea bili su pozvani na saslušanje u Kongres SAD-a zbog trenda objavljivanja lažnih vijesti na društvenim mrežama (Jenkins, 2018). U obje društvene mreže identificirano je nekoliko desetaka tisuća lažnih korisničkih računa koji su ubzo izbrisani. Međutim, neprestano se pojavljuju novi načini tendencioznog objavljivanja lažnih informacija. Europska komisija najavljuje strožu kontrolu objavljivanja sadržaja na internetu i ne nailazi na veliku podršku javnosti budući da je pritom riječ o ograničavanju slobode govora i izražavanja. U ovom članku cilj nam je opisati metodološki pristup koji analizom korisničkih praksi na temelju informacija iz velikih baza podataka (eng. big data) može pomoći razotkrivanju autora lažnih vijesti i trolova. Objasnit ćemo zašto tradicionalni pristup post festum analize sadržaja objava i komentara na društvenim mrežama ne može zadovoljiti znanstveno- istraživačke potrebe vezane za ovaj fenomen. Raspravit ćemo zašto je potrebno u kontekstu ovog novog metodološkog pristupa razvijati nove istraživačke metode i istraživačke alate za istraživanje korisničkih praksi na društvenim mrežama.
online mediji ; društvene mreže ; lažne vijesti ; lažne informacije ; trolovi ; big data
nije evidentirano
engleski
Research Approaches to Fake News - How to Discover Trolls with the Help of Big Data?
nije evidentirano
online media ; social networks ; fake news ; false information ; trolls ; big data
nije evidentirano
Podaci o prilogu
101-116.
objavljeno
Podaci o knjizi
Vjerodostojnost medija: Doba lažnih informacija
Hrnjić Kuduzović, Zarfa ; Kulić, Milica ; Jurišić, Jelena
Tuzla: Filozofski fakultet Sveučilišta u Tuzli
2019.
978-9958-612-24-4