Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Učinkovitost Slavomjera, alata za analizu sentimenta, na primjeru Jutarnjeg i Večernjeg lista (CROSBI ID 64278)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Ivanuš, Renato ; Ivanuš, Željana Učinkovitost Slavomjera, alata za analizu sentimenta, na primjeru Jutarnjeg i Večernjeg lista // Zbornik radova Život u digitalnom dobu: Društveni aspekti, druga međunarodna znanstveno-stručna konferencija iz marketinga i komunikacija / Book of Proceedings, Second International Scientific and Professional Conference ''Fedor Rocco'' Marketing and Communications / Grmuša, Tanja (ur.). Zagreb: Visoka poslovna škola s pravom javnosti Zagreb, 2016. str. 354-366

Podaci o odgovornosti

Ivanuš, Renato ; Ivanuš, Željana

hrvatski

Učinkovitost Slavomjera, alata za analizu sentimenta, na primjeru Jutarnjeg i Večernjeg lista

Rad se temelji na rezultatima istraživanja analize sentimenta brendova Jutarnji.hr i Vecernji.hr Slavomjerom, alatom koji analizira sentiment na hrvatskom jeziku. Večernji list i Jutarnji list sa svojim dnevnim tiskanim izdanjima i internetskim portalima pri vrhu su prema prodaji (čitanosti), odnosno posjećenosti. Često se može čuti da su to i najuglednije, najvjerodostojnije i najrelevantnije hrvatske dnevne novine. No sustavnih i sveobuhvatnih istraživanja koja bi potvrdila ta mišljenja, koja te medijske kuće vrlo često koriste u svojim marketinškim aktivnostima, jednostavno nema. Zbog toga smo odlučili analizirati kako ta dva brenda kotiraju na Slavomjeru, alatu za analizu sentimenta. Analiza sentimenta je dio strojne obrade jezika u kojem se za određeni tekst određuje sentiment. Analiza sentimenta najčešće je binarna klasifikacija, u kojoj se određuje je li tekst pozitivan ili negativan. Glavna hipoteza istraživanja je da Slavomjer ne može prepoznati ironiju i sarkazam u analiziranim tekstovima, te da zbog toga rezultati analize sentimenta tim alatom nisu u potpunosti vjerodostojni. Da bismo provjerili rezultate Slavomjera za Večernji i Jutarnji list u promatranom razdoblju, koristili smo se kvalitativnom i kvantitativnom analizom sadržaja. Cilj je bio dobiti podatke o broju pozitivnih, negativnih i neutralnih komentara te dobivene rezultate usporediti s rezultatima Slavomjera.

Analiza sentimenta ; Slavomjer ; Jutarnji list ; Večernji list ; analiza sadržaja

nije evidentirano

engleski

Efficiency of Slavomjer, sentiment analysis tool, on the Jutarnji and Vecernji lis

nije evidentirano

Sentiment analysis Slavomjer ; Jutarnji list ; Večernji list ; content analysis

nije evidentirano

Podaci o prilogu

354-366.

objavljeno

Podaci o knjizi

Zbornik radova Život u digitalnom dobu: Društveni aspekti, druga međunarodna znanstveno-stručna konferencija iz marketinga i komunikacija / Book of Proceedings, Second International Scientific and Professional Conference ''Fedor Rocco'' Marketing and Communications

Grmuša, Tanja

Zagreb: Visoka poslovna škola s pravom javnosti Zagreb

2016.

978-953-57657-8-3

Povezanost rada





Informacijske i komunikacijske znanosti