Pristup lektiri u alternativnoj i suvremenoj školi (CROSBI ID 427300)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Pavić, Sara
Topolovčan, Tomislav
hrvatski
Pristup lektiri u alternativnoj i suvremenoj školi
Čovjek je po svojoj definiciji biološko, misaono i društveno biće pa stoga nema potrebu zadovoljavanja samo bioloških potreba, već se treba svojim razmišljanjem i komunikacijom ostvarivati u društvenoj zajednici. Mi kao učitelji imamo tu privilegiju da učenike usmjeravamo na njihovom putu. Mi smo ti koji potičemo njihov razvoj i pratimo ih u svakom njihovom koraku u životu. Knjiga i čitanje su naši glavni asistenti u tom naumu. Učenici čitajući obogaćuju svoj vokabular i tim se ostvaruju u svojoj zajednici. Od početka samog školovanja učenici se susreću s lektirama. U današnje vrijeme lakše je učenice zainteresirati za čitanje lektira jer kao što smo naveli postoje različiti kreativni pristupi samoj obradi. Učitelji današnjice su kreativniji i razne načine pokušavaju u djeci pobuditi ljubav prema čitanju. Istraživanjem smo uvidjeli da ne postoje velike razlike prilikom obrade lektire u suvremenim i alternativnim školama. Jednostavno, neke stvari su važne i tih stvari se drže svi učitelji, neovisno u kojoj školi, državi ili kontinentu radili. Učiteljima je najvažnije da njihovi učenici razumiju pročitano djelo, da učenici znaju iznijeti kako su doživjeli djelo i da znaju i mogu prepričati postupe likova i smjestiti ih u određen situacije. Čitajući razvijamo dušu i širimo svoje horizonte. Čitanje je jednako važno kao sama hrana koja jača naš organizam. Upravo to nam je i rekao poznati pjesnik Tin Ujević: „ Knjiga nije hrana ali je prava poslastica.“ Nahranimo svoje učenike ljubavlju prema knjigama i oni će zauvijek biti siti. Kao što smo već rekli učitelji su ti koji prenose ljubav prema čitanju na svoje učenike i stoga se oni trebaju dodatno educirati i usavršavati. Upravo iz tog razloga u ovom diplomskom radu navedene su razne kreativne ideje za sat obrade lektire.
alternativne škole, lektira, osnovna škola
nije evidentirano
engleski
Approach to lectures in alternative and contemporary school
nije evidentirano
alternative schools, lectures, elementary school
nije evidentirano
Podaci o izdanju
70
27.06.2019.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb