Pristup lektiri u alternativnoj i suvremenoj školi (CROSBI ID 427300)

Pavić, Sara Pristup lektiri u alternativnoj i suvremenoj školi / Topolovčan, Tomislav (mentor); Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2019

Pavić, Sara

Topolovčan, Tomislav

Pristup lektiri u alternativnoj i suvremenoj školi

Čovjek je po svojoj definiciji biološko, misaono i društveno biće pa stoga nema potrebu zadovoljavanja samo bioloških potreba, već se treba svojim razmišljanjem i komunikacijom ostvarivati u društvenoj zajednici. Mi kao učitelji imamo tu privilegiju da učenike usmjeravamo na njihovom putu. Mi smo ti koji potičemo njihov razvoj i pratimo ih u svakom njihovom koraku u životu. Knjiga i čitanje su naši glavni asistenti u tom naumu. Učenici čitajući obogaćuju svoj vokabular i tim se ostvaruju u svojoj zajednici. Od početka samog školovanja učenici se susreću s lektirama. U današnje vrijeme lakše je učenice zainteresirati za čitanje lektira jer kao što smo naveli postoje različiti kreativni pristupi samoj obradi. Učitelji današnjice su kreativniji i razne načine pokušavaju u djeci pobuditi ljubav prema čitanju. Istraživanjem smo uvidjeli da ne postoje velike razlike prilikom obrade lektire u suvremenim i alternativnim školama. Jednostavno, neke stvari su važne i tih stvari se drže svi učitelji, neovisno u kojoj školi, državi ili kontinentu radili. Učiteljima je najvažnije da njihovi učenici razumiju pročitano djelo, da učenici znaju iznijeti kako su doživjeli djelo i da znaju i mogu prepričati postupe likova i smjestiti ih u određen situacije. Čitajući razvijamo dušu i širimo svoje horizonte. Čitanje je jednako važno kao sama hrana koja jača naš organizam. Upravo to nam je i rekao poznati pjesnik Tin Ujević: „ Knjiga nije hrana ali je prava poslastica.“ Nahranimo svoje učenike ljubavlju prema knjigama i oni će zauvijek biti siti. Kao što smo već rekli učitelji su ti koji prenose ljubav prema čitanju na svoje učenike i stoga se oni trebaju dodatno educirati i usavršavati. Upravo iz tog razloga u ovom diplomskom radu navedene su razne kreativne ideje za sat obrade lektire.

alternativne škole, lektira, osnovna škola

Approach to lectures in alternative and contemporary school

alternative schools, lectures, elementary school