Percepcija nastave kod budućih učitelja primarnog obrazovanja (CROSBI ID 427301)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Posavec, Dorotea
Topolovčan, Tomislav
hrvatski
Percepcija nastave kod budućih učitelja primarnog obrazovanja
U prvom dijelu ovoga rada bit će prikazan povijesni razvoj nastave usmjerene na učenike, kako su se na temelju tradicionalnog oblika nastave stvorile nove ideje koje su učenika stavili u centar učenja i stvaranja, konstruiranja vlastitog znanja. U današnje vrijeme i razvijanje potreba djece, tradicionalne ideje i pristupi više nisu načini podučavanja koja djeca prihvaćaju za usvajanje znanja. Nastava usmjerena na učenika proizašla je iz ideja reformske pedagogije, gdje učenici stvaraju vlastito znanje svojim iskustvom. Također, bit će predstavljene osobe koje su svojim idejama pridonijele razvoju nastave koja je usmjerena na učenika. U drugom dijelu rada bit će izneseni rezultati koji su dobiveni istraživanjem. Istraživalo se mišljenje budućih učitelja primarnog obrazovanja o percepciji nastave. U istraživanju su sudjelovali studenti s prve i četvrte godine (N=95) Učiteljskog studija u Zagrebu, odsjek Čakovec. Istraživanjem se htjelo ispitati koliko kompetencije koje studenti steknu kroz kolegije na fakultetu mijenjaju mišljenje o nastavi. Kroz istraživanje došlo se do rezultata koji pokazuju da na mišljenje budućih učitelja ne utječu sociodemografska obilježja kao što su spol, mjesto stanovanja, vrsta završene srednje škole, prioritet studija kod upisa na fakultet i zainteresiranost za podučavanje djece. U rezultatima istraživanja došlo se do rezultata koji pokazuje da samo jedno sociodemografsko obilježje utječe na percepciju nastave, a to je upisana godina studija. Na percepciju nastave budućih učitelja uteče godina studija, jer studenti viših godina imaju veće kompetencije za izvođenje nastave jer su odslušali više kolegija te im se s tim mijenja mišljenje o nastavi. Budući učitelji kroz fakultetsko obrazovanje stekli su kompetencije da organiziraju nastavu usmjerenu na učenika. Nastavu usmjerenu na učenika teže je organizirati nego tradicionalnu nastavu koja je usmjerena na učitelja, zbog toga što učitelj treba pripremiti sve materijale koje će učenici samostalno i aktivno koristiti na nastavi.
nastava usmjerena na učenika, reformska pedagogija, konstruktivizam, kvalitativno istraživanje
nije evidentirano
engleski
Perception of teaching in pre-service teachers of primary education
nije evidentirano
student-centered teaching, reform pedagogy, constructivism, qualitative research
nije evidentirano
Podaci o izdanju
55
27.06.2019.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb