Zastupljenost neformalnog i informalnog učenja u profesionalnom razvoju učitelja (CROSBI ID 267156)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Draženka Skupnjak ; Daria Tot
hrvatski
Zastupljenost neformalnog i informalnog učenja u profesionalnom razvoju učitelja
Temeljni koncept na kojem počiva učiteljev profesionalni razvoj je profesionalno učenje kao cjeloživotan, otvoren, dinamičan i trajan proces različitih oblika formalnog, neformalnog i informalnog učenja. Istraživanja su dugo vremena bila usmjerena na područje formalnog obrazovanja, odnosno institucionalno organizirano učenje. Razvojem koncepta cjeloživotnog učenja u fokus ulaze i drugi oblici obrazovanja i učenja. Različiti modeli i varijacije neformalnog i informalnog učenja međusobno se u mnogim dijelovima isprepliću, a cilj je ovog istraživanja bio utvrđivanje koji su od tih oblika najzastupljeniji u profesionalnom razvoju učitelja razredne nastave. Na uzorku od 506 ispitanika Varaždinske, Međimurske, Koprivničko-križevačke i Bjelovarsko-bilogorske županije utvrđeno je da učitelji najučestalijim oblicima procjenjuju suradnju s drugim učiteljima u školi, neformalne razgovore s kolegama sustručnjacima, sudjelovanje na tečajevima, radionicama ili seminarima izvan škole, ŽSV-a te praćenje medija. Najmanje je zastupljeno sudjelovanje u međuškolskim/međunarodnim projektima i volontiranje. U nekim oblicima neformalnog i informalnog učenja također je utvrđena statistički značajna razlika s obzirom na godine učiteljskog staža i vrstu inicijalnog obrazovanja.
neformalno učenje, informalno učenje, učitelji, profesionalni razvoj
nije evidentirano
engleski
The Representation of Non-Formal and Informal Learning in the Professional Development of Teachers
nije evidentirano
non-formal learning, informal learning, teachers, professional development.
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Vol. XVII (No. 2)
2019.
309-322
objavljeno
1334-2312
1848-8676
Povezanost rada
Obrazovne znanosti