Rodni stereotipi o nastavničkoj profesiji i socio-emocionalne kompetencije budućih nastavnica i nastavnika (CROSBI ID 678570)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Jugović, Ivana ; Maskalan, Ana ; Marušić, Iris ; Mihić, Josipa ; Pavin Ivanec, Tea
hrvatski
Rodni stereotipi o nastavničkoj profesiji i socio-emocionalne kompetencije budućih nastavnica i nastavnika
Socio-emocionalne kompetencije su sklop vještina koje omogućuju osobi da prepozna vlastite emocije i njima upravlja, uvažava perspektivu drugih, ostvaruje dobre međuljudske odnose i odgovorno donosi odluke (Jennings, 2011). Dobro razvijene socio-emocionalne kompetencije nastavnika/ca važne su za njihovu osobnu dobrobit i nošenje sa stresom, kao i za dobrobit njihovih učenika/ca (Jennings i Greenberg, 2009). Istraživanja također ukazuju na povezanost ovih vještina s manjom sklonošću rasnim predrasudama (Pashak i sur., 2018 ; Todd, 2011), dok je njihova važnost u objašnjenju rodnih predrasuda i stereotipa još neistražena. Stoga smo željele istražiti ulogu socio-emocionalnih kompetencija budućih nastavnika/ca u objašnjenju njihovih rodnih stereotipa o nastavničkoj profesiji, pritom kontrolirajući doprinos roda i rodnih uloga. U istraživanju je sudjelovalo 279 budućih nastavnika/ca predmetne nastave koji studiraju na različitim fakultetima u Zagrebu. Instrumenti koji su primijenjeni su Skala rodnih stereotipa o nastavničkoj profesiji (Maskalan i Jugović, 2018), Upitnik osobnih karakteristika (Spence i sur., 1975), Upitnik emocionalnih vještina i kompetentnosti – UEK-15 (Takšić, 2002), subskale Empatične brige i Perspektive iz Indeksa interpersonalne reaktivnosti (Davis, 1980) te Inventar interpersonalnih komunikacijskih vještina (Armstrong, 1981). Hijerarhijska regresijska analiza za objašnjenje rodnih stereotipa prema nastavničkoj profesiji provedena je s tri bloka prediktora: 1. rod, 2. rodne uloge, 3. socio-emocionalne kompetencije. Rod se pokazao značajnim prediktorom, pri čemu muškarci imaju izraženije rodne stereotipe od žena, dok rodne uloge nisu značajno doprinijele objašnjenju kriterija. U trećem koraku su bolje vještine slušanja i nošenja s emocionalnim interakcijama objasnile slabiju sklonost rodnim stereotipima. Rezultati upućuju na potencijalnu važnost osnaživanja socio-emocionalnih kompetencija budućih nastavnika/ca u smanjivanju njihovih rodnih stereotipa.
socio-emocionalne kompetencije; rodne uloge; rodni stereotipi; nastavnička profesija
nije evidentirano
engleski
Gender stereotypes about the teaching profession and the social and emotional competences of future teachers
nije evidentirano
social and emotional competences; gender roles; gender stereotypes; teaching profession
nije evidentirano
Podaci o prilogu
43-43.
2019.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
24. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Međunarodni psihologijski znanstveni skup - Knjiga sažetaka
Jelić, Margareta ; Tomas, Jasmina
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
1849-6946
Podaci o skupu
24. međunarodni psihologijski znanstveni skup: Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB 2019)
predavanje
11.04.2019-13.04.2019
Zagreb, Hrvatska
Povezanost rada
Psihologija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Rodni studiji, Obrazovne znanosti