Jezik i um (CROSBI ID 18045)

Urednička knjiga | monografija (znanstvena) | domaća recenzija

Jezik i um / Matešić, Mihaela ; Vlastelić, Anastazija (ur.) Zagreb: Srednja Europa ; Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2019

Matešić, Mihaela ; Vlastelić, Anastazija

Jezik i um

U knjizi su okupljena poglavlja kojima su autori sudionici XXXII. međunarodnoga znanstvenog skupa Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku „Jezik i um“, koji je održan na Filozofskome fakultetu u Rijeci od 3. do 5. svibnja 2018. godine. Prvih deset poglavlja knjige posvećeno je jezičnim procesima, koji se proučavaju i opisuju s različitih aspekata: analiziraju se pritom metaforički jezični odnosi, pragmatička značenja konektora, kognitivnosemantički aspekti terminologije i frazeologije te se posebno nastoje osvijetliti suvremeni izazovi u prijevodnoj metodologiji. Slijede četiri poglavlja u kojima se raspravlja o jezičnim i govornim pokazateljima umnih procesa: daje se pogled u psiholingvistička i lingvistička obilježja obrade jezičnih elemenata, u dječji umni leksik, rasvjetljuje se metodološki pristup govornim pogreškama te se analizira konverzacijska interakcija s umjetnom inteligencijom. U šest posljednjih poglavlja autori govore o odnosu pojedinca prema društvenoj komunikaciji. Umu govornika u njima se prilazi iz konteksta: dvojezičnosti (i to imajući u vidu govornike jezikâ koji imaju status manjinskih u društvu), nastave stranih jezika (pritom i hrvatskoga kao stranog na inozemnim sveučilištima), istraživanja međukulturne komunikacije te se donosi i jedan primjer iz jezične dijakronije, usmjeren također na analizu jezičnoga (su)obraćanja.

jezik ; um ; komunikacija ; kognitivna lingvistika

Language and Mind

language ; mind ; communication ; cognitive linguistics