Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Prilagodljivi model integracije upravljanja ugovaranjem usluga u bankarstvu s postojećim sustavom (CROSBI ID 427665)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Matejaš, Mladen Prilagodljivi model integracije upravljanja ugovaranjem usluga u bankarstvu s postojećim sustavom / Fertalj, Krešimir (mentor); Zagreb, Fakultet elektrotehnike i računarstva, . 2019

Podaci o odgovornosti

Matejaš, Mladen

Fertalj, Krešimir

hrvatski

Prilagodljivi model integracije upravljanja ugovaranjem usluga u bankarstvu s postojećim sustavom

Različita okruženja za upravljanje poslovnim procesima danas postaju osnovni alati za kontrolu poslovnih procesa. Automatizacija izvršavanja poslovnih procesa i definiranje razumljivog procesnog pogleda na funkcioniranje tvrtke prerastaju u ključne faktore za donošenje uspješnih poslovnih odluka. Moderna okruženja za upravljanje poslovnim procesima omogućuju analizu toka poslovnih procesa, otkrivanje uskih grla i nepravilnosti u procesima, te pružaju širok spektar naprednih mogućnosti za optimizaciju pojedinih aktivnosti i cjelokupnog toka poslovnih procesa. Ključni problem uvođenja sustava za upravljanje poslovnim procesima u postojeću okolinu organizacije je složenost i nestandardiziranost integracije sustava za upravljanje poslovnim procesima s postojećim (naslijeđenim) sustavima koji izvršavaju postojeće poslovne procese. Niz teoretskih rasprava iz znanstvene literature te praktičnih studija iz industrije fokus integracije stavlja na redizajn naslijeđenih sustava, uz minimalno iskorištavanje postojećih funkcionalnosti i oslanjanje na postojeće strukture. Postojeće aplikacije se restrukturiraju, razdvoje i prepišu kao servisni moduli, koji se zatim koriste kod izgradnje rješenja za upravljanje poslovnim procesima. Kako proces redizajniranja složenih naslijeđenih okruženja zahtijeva velike količine vremena i resursa, to je luksuz koji si mnoge organizacije ne mogu priuštiti. Osim složenosti integracije, dodatan problem predstavlja činjenica da je rukovanje s poslovnim podacima usko vezano uz okruženje za upravljanje poslovnim procesima, te uvelike ovisi o mogućnostima tog okruženja. Primarna zadaća okruženja za upravljanje poslovnim procesima je upravljanje tokom poslovnih procesa, pa ih je često potrebno koristiti u kombinaciji s dodatnim alatima i radnim okvirima kako bi se zadovoljile napredne poslovne potrebe (primjerice, izgradnja složenih i interaktivnih korisničkih sučelja). Vidljiv je nedostatak detaljnih modela koji opisuju integraciju sustava za upravljanje poslovnim procesima s naslijeđenim sustavima, a samo mali broj studija bavi se analizom adekvatnih alata i implementacijskih metodologija koje bi omogućile opisanu integraciju. Posljedično, uvođenje sustava za upravljanje poslovnim procesima u organizaciju često se odradi tako da se dodatno zakompliciraju postojeći sustavi, a time i samo poslovanje organizacije. S obzirom na navedene poteškoće ovaj doktorski rad detaljno istražuje problemsko područje te definira novi model integracije sustava za upravljanje poslovnim procesima u naslijeđene okoline. Osnovni cilj novog modela je da se temelji na postojećim strukturama te iskorištava postojeće funkcionalnosti. Doktorski rad opisuje razvoj te daje pregled područja upravljanja poslovnim procesima. U detalje se istražuje veza između poslovnih procesa i funkcionalnosti sustava koji ih podupiru. Analiziraju se naslijeđeni sustavi temeljeni na uslužno usmjerenoj arhitekturi te se istražuje na koji način bi se postojeće funkcionalnosti mogle koristiti u sustavu za upravljanje poslovnim procesima. Na primjerima iz prakse opsuju se izazovi i poteškoće koje nosi proces implementacije sustava za upravljanje poslovnim procesima, temeljem čega se definiraju karakteristike i ideja novog, vlastitog, modela integracije. Nakon detaljne teorijske razrade te formalne definicije vlastitog modela integracije slijedi sveobuhvatna razrada modela s tehničkog aspekta koja uključuje identifikaciju tehnologija, alata te radnih okvira koji se mogu koristiti u vlastitom modelu. Izložen je prijedlog strukture osnovnih komponenti modela uz opise principa tehničke realizacije. Izložena je tehnička specifikacija radnog okvira za implementaciju vlastitog modela u postojeći sustav. Definirani su postupci integracije na arhitekturnoj i procesno-podatkovnoj razini. Arhitekturna razina obuhvaća tehničku specifikaciju programskih komponenti radnog okvira te odabir tehnologija i programskih alata. Prikazuje postupke izgradnje novih komponenti te način na koji se iskorištavaju postojeće komponente. Definira komunikaciju te opisuje principe povezivanja aplikacija za upravljanje poslovnim procesima (BPMA) s postojećim komponentama, resursima i aplikacijama. Procesno-podatkovna razina sastoji se od iterativnog postupka otkrivanja postojećih poslovnih procesa, modeliranja tokova procesa i njihove integracije s BPMA uz definiranje korisničke interakcije kombiniranjem jednostavnih sučelja BPMA i složenih korisničkih ekrana naslijeđenih sustava. Temeljem predloženog modela integracije, razrađene tehničke specifikacije i postupaka radnog okvira, izgrađen je prototip rješenja koji demonstrira funkcioniranje cjelokupnog sustava na primjeru složenog poslovnog procesa iz domene bankarstva. Na poslovnom primjeru primijenjen je vlastiti postupak iterativne izgradnje te integracije procesne aplikacije s naslijeđenim sustavima. Analizirani su razni tehnički koncepti integracije, u detalje razrađeni postupci komunikacije svih uključenih dijelova te su opisani principi izrade korisničkih sučelja. Opisan je vlastiti postupak praćenja, mjerenja i analize uspješnosti poslovnih procesa u sustavu temeljenom na predloženom modelu integracije. Postupak se temelji na povezivanju metrika definiranih u sklopu BPM rješenja s metrikama definiranim na razini naslijeđenih aplikacija. Na širom skupu ispitanika provedeno je sveobuhvatno ispitivanje mišljenja o ideji koja stoji iza predloženog modela integracije. Dodatno, na užem uzorku stručnjaka iz interesnog područja, provedena je detaljna evaluacija scenarija uporabe predloženog vlastitog modela, koja je potvrdila korisnost modela.

Upravljanje poslovnim procesima, BPM alati, modeliranje poslovnih procesa, naslijeđeni sustavi, SOA, integracija sustava, zaprimanje zahtjeva, obrada zahtjeva

nije evidentirano

engleski

Mladen matejaš Adaptive integration model for management of banking services contracts with a legacy system

nije evidentirano

Business process management, BPM suite, business process modelling, legacy systems, SOA, system integration, request issuing, request processing

nije evidentirano

Podaci o izdanju

166

17.06.2019.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet elektrotehnike i računarstva

Zagreb

Povezanost rada

Računarstvo