Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Evaluacija programa emocionalnog opismenjavanja za djecu rane adolescentne dobi (CROSBI ID 679057)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Mohorić, Tamara ; Takšić, Vladimir Evaluacija programa emocionalnog opismenjavanja za djecu rane adolescentne dobi // Knjiga sažetaka - Kvaliteta života kroz životni vijek / Brajša-Žganec, Andreja ; Penezić, Zvjezdan ; Tadić Vujčić, Maja (ur.). Jasrebarsko: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2018. str. 38-38

Podaci o odgovornosti

Mohorić, Tamara ; Takšić, Vladimir

hrvatski

Evaluacija programa emocionalnog opismenjavanja za djecu rane adolescentne dobi

Emocionalna pismenost temeljni je aspekt emocionalne kompetentnosti, koja se najčešće definira kao sposobnost prepoznavanja i razumijevanja (vlastitih i tuđih) emocija i emocionalnih reakcija te kao mogućnost njihovog reguliranja. Program emocionalnog opismenjavanja (autori Mauer, Bracket i Plain, 2004) prvenstveno se usmjerava na usvajanje emocionalnog znanja i razumijevanja emocija. Omogućuje učenicima usvajanje bogatog rječnika za identificiranje, imenovanje i izražavanje različitih emocionalnih iskustava ; zatim razumijevanje emocionalnih stanja i perspektive drugih, kao i vezu između misli, osjećaja i ponašanja. Učenici mogu naučiti što je u pozadini osjećaja te razumjeti da ljudi ne izražavaju uvijek emocije točno ili na sličan način. U evaluaciji programa sudjelovalo je ukupno 687 učenika (52% djevojčica), učenika 5. i 6. razreda (Mdobi=11.22, SD=0.71) iz 20 škola na području Republike Hrvatske. Od ukupnog broja učenika, njih 321 sudjelovao je u kontrolnim razredima (u kojima se nije provodio program), a 366 u eksperimentalnim. Program su provodili stručni suradnici škole (nakon adekvatne edukacije), tijekom prvog polugodišta školske godine 2017/18. Prema točno zadanim koracima određenim programom, obrađeno je 8 emocija (četiri pozitivne i četiri negativne). Učenici su ispunili nekoliko mjera emocionalne kompetentnosti (test rječnika i razumijevanja emocija, imenovanje i upravljanje emocijama) i samoefikasnosti (socijalne, emocionalne i akademske) prije i neposredno nakon završenih radionica. Prema dobivenim rezultatima razlike između učenika koji su sudjelovali u Programu emocionalnog opismenjavanja i onih koji nisu, dobivene su na manjem broju mjera, koje se prvenstveno odnose na procijenjenu socijalnu samoefikasnost. Rezultati upućuju na postojanje značajnih spolnih razlika između dječaka i djevojčica na mjerenim varijablama, pri čemu djevojčice postižu bolje rezultate od dječaka na nekoliko mjera (test rječnika emocija, test razumijevanja emocija, akademska i socijalna samoefikasnost) i u prvom i u drugom mjerenju, neovisno o tome jesu li ili ne sudjelovale u programu. Preliminarni podaci evaluacije ukazuju na potrebu da se program provodi kroz dulji vremenski period, uz uvažanje spolnih razlika u emocionalnoj kompletnosti.

program emocionalnog opismenjavanja, emocionalna kompetentnost, rječnik emocija, rana adolescencija

nije evidentirano

engleski

Program of emotional literacy - evaluation of the program for children of early adolescent age

nije evidentirano

emotional literacy program, emotional competencem vocabulary of emotions, early adolescence

nije evidentirano

Podaci o prilogu

38-38.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjiga sažetaka - Kvaliteta života kroz životni vijek

Brajša-Žganec, Andreja ; Penezić, Zvjezdan ; Tadić Vujčić, Maja

Jasrebarsko: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)

978-953-55079-7-0

Podaci o skupu

26. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kvaliteta života kroz životni vijek: izazovi i preporuke

predavanje

07.11.2018-10.11.2018

Sveti Martin na Muri, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija