Evaluacija programa emocionalnog opismenjavanja za djecu rane adolescentne dobi (CROSBI ID 679057)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Mohorić, Tamara ; Takšić, Vladimir
hrvatski
Evaluacija programa emocionalnog opismenjavanja za djecu rane adolescentne dobi
Emocionalna pismenost temeljni je aspekt emocionalne kompetentnosti, koja se najčešće definira kao sposobnost prepoznavanja i razumijevanja (vlastitih i tuđih) emocija i emocionalnih reakcija te kao mogućnost njihovog reguliranja. Program emocionalnog opismenjavanja (autori Mauer, Bracket i Plain, 2004) prvenstveno se usmjerava na usvajanje emocionalnog znanja i razumijevanja emocija. Omogućuje učenicima usvajanje bogatog rječnika za identificiranje, imenovanje i izražavanje različitih emocionalnih iskustava ; zatim razumijevanje emocionalnih stanja i perspektive drugih, kao i vezu između misli, osjećaja i ponašanja. Učenici mogu naučiti što je u pozadini osjećaja te razumjeti da ljudi ne izražavaju uvijek emocije točno ili na sličan način. U evaluaciji programa sudjelovalo je ukupno 687 učenika (52% djevojčica), učenika 5. i 6. razreda (Mdobi=11.22, SD=0.71) iz 20 škola na području Republike Hrvatske. Od ukupnog broja učenika, njih 321 sudjelovao je u kontrolnim razredima (u kojima se nije provodio program), a 366 u eksperimentalnim. Program su provodili stručni suradnici škole (nakon adekvatne edukacije), tijekom prvog polugodišta školske godine 2017/18. Prema točno zadanim koracima određenim programom, obrađeno je 8 emocija (četiri pozitivne i četiri negativne). Učenici su ispunili nekoliko mjera emocionalne kompetentnosti (test rječnika i razumijevanja emocija, imenovanje i upravljanje emocijama) i samoefikasnosti (socijalne, emocionalne i akademske) prije i neposredno nakon završenih radionica. Prema dobivenim rezultatima razlike između učenika koji su sudjelovali u Programu emocionalnog opismenjavanja i onih koji nisu, dobivene su na manjem broju mjera, koje se prvenstveno odnose na procijenjenu socijalnu samoefikasnost. Rezultati upućuju na postojanje značajnih spolnih razlika između dječaka i djevojčica na mjerenim varijablama, pri čemu djevojčice postižu bolje rezultate od dječaka na nekoliko mjera (test rječnika emocija, test razumijevanja emocija, akademska i socijalna samoefikasnost) i u prvom i u drugom mjerenju, neovisno o tome jesu li ili ne sudjelovale u programu. Preliminarni podaci evaluacije ukazuju na potrebu da se program provodi kroz dulji vremenski period, uz uvažanje spolnih razlika u emocionalnoj kompletnosti.
program emocionalnog opismenjavanja, emocionalna kompetentnost, rječnik emocija, rana adolescencija
nije evidentirano
engleski
Program of emotional literacy - evaluation of the program for children of early adolescent age
nije evidentirano
emotional literacy program, emotional competencem vocabulary of emotions, early adolescence
nije evidentirano
Podaci o prilogu
38-38.
2018.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Knjiga sažetaka - Kvaliteta života kroz životni vijek
Brajša-Žganec, Andreja ; Penezić, Zvjezdan ; Tadić Vujčić, Maja
Jasrebarsko: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)
978-953-55079-7-0
Podaci o skupu
26. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kvaliteta života kroz životni vijek: izazovi i preporuke
predavanje
07.11.2018-10.11.2018
Sveti Martin na Muri, Hrvatska