Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Mediji u Hrvatskoj (CROSBI ID 64501)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Car, Viktorija ; Kanižaj, Igor Mediji u Hrvatskoj // Hrvatska na drugi pogled / Udier, Sanda Lucija (ur.). Zagreb: Sveučilište u Zagrebu ; Croaticum – Centar za hrvatski kao drugi i strani jezik, 2019. str. 303-339

Podaci o odgovornosti

Car, Viktorija ; Kanižaj, Igor

hrvatski

Mediji u Hrvatskoj

U ovome poglavlju donosimo pregled razvoja medijskoga sustava i medijskoga tržišta u Hrvatskoj, s naglaskom na posljednjih 30 godina. Pokušali smo sažeti kako se medijski sustav transformirao iz državno-upravljanoga u pluralni demokratski medijski sustav, kako su se mediji odvajali od države i politike, kako se formirao i mijenjao zakonodavni medijski okvir, kako se medijsko tržište liberaliziralo i kako je postalo pluralno te koji su bili novi izazovi s kojima su se zakonodavci, regulatori, medijski djelatnici, novinari, ali i publika, susreli. Donosimo pregled procesa u kojima se kreirala medijska politika u Hrvatskoj te navodimo tko su bili glavni akteri, formalni i neformalni, u procesima njezine formulacije, razvoja, legitimiranja, implementacije i vrednovanja. Posebno je istaknuta potreba za usvajanjem medijske strategije koju Hrvatska još uvijek nema, a koja je neophodna za razvoj kvalitetnih, sadržajno bogatih medija čija je jedna od zadaća ponuditi platformu za neformalne oblike edukacije o raznovrsnim temama koje su u interesu građana i kojima je cilj podizanje kvalitete njihova života. Propitujemo i ulogu te učinkovitost regulacije i samoregulacije, a donosimo i najnovije pokazatelje korištenja medija. Poglavlje završavamo dijelom koji je posvećen novinarstvu kao profesiji. U njemu opisujemo koji i kakvi modeli obrazovanja za novinare postoje u Hrvatskoj. I konačno na samom kraju raspravljamo o tome zašto su medijska i informacijska pismenost postale jedne od temeljnih pismenosti za građane u 21. stoljeću. Osim što smo predstavili ključne koncepte i modele medijskoga odgoja s ciljem razvoja medijske pismenosti, s naglaskom na aktivnosti organizacija civilnoga društva, nastojali smo čitatelje usmjeriti na promišljanje o tome kako suvremeni medijski izazovi, poput aktualnoga trenda lažnih vijesti, mogu potaknuti aktivnosti dionika u smjeru podizanja kvalitete i vjerodostojnosti medijskih sadržaja.

Hrvatska ; mediji ; medijsko tržiše ; medijsko zakonodavstvo ; medijska pismenost

nije evidentirano

engleski

Media in Croatia

nije evidentirano

Croatia ; media ; media market ; media law ; media literacy

nije evidentirano

Podaci o prilogu

303-339.

objavljeno

Podaci o knjizi

Udier, Sanda Lucija

Zagreb: Sveučilište u Zagrebu ; Croaticum – Centar za hrvatski kao drugi i strani jezik

2019.

978-953-8281-02-0

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti