Mjerenje motoričkih znanja i sposobnosti djece u predškolskom i ranom školskom uzrastu (CROSBI ID 428115)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Marinac, Josip
Šalaj, Sanja
hrvatski
Mjerenje motoričkih znanja i sposobnosti djece u predškolskom i ranom školskom uzrastu
otoričkom razvoju djece u današnje se doba pridaje mnogo više značaja i posvećuje više vremena nego u prošlosti. Rast i razvoj djeteta treba biti sveobuhvatan, čime se prvenstveno misli na podjednak fizički, emocionalni, motorički i kognitivni razvoj. U današnje se vrijeme otvaraju različiti tipovi univerzalnih sportskih škola, sportskih centara, laboratorija i raznolikih kampova, koji roditeljima nude upravo svestrani razvoj za njihovu djecu. Postoji veliki broj različitih baterija testova koje se koriste za procjenu znanja i sposobnosti djece različite dobi i spola. Ovisno o testu, moguće je usmjeriti koncentraciju na određenu sposobnost ili znanje, pratiti djecu sa poteškoćama u razvoju, ispravljati krivo naučene obrasce pokreta, razvijati koordinaciju te finu motoriku, obratiti pozornost na ravnotežu ili skrenuti pažnju na manipulaciju objekta te naravno, dotaknuti se još puno znanja i sposobnosti. Svaki pojedini test ima različite karakteristike, prednosti i nedostatke, koji se uzimaju u obzir pri korištenju same baterije testova. Uz navedeno, u obzir se uzima i vrijeme koje je potrebno za testiranje djece, ali i cijena samog testa. U uvodu će se uvesti u samu temu diplomskog rada, kroz motorički razvoj, motoričke sposobnosti i općenito znanja kod djece. Cilj rada je predstaviti različite baterije testova koje se koriste u svijetu za procjenu motoričkih znanja i sposobnosti kod djece predškolskog i mlađeg školskog uzrasta. Navedeni testovi će se opisati kroz temeljne značajke, nakon čega će se kroz istraživanje i tablicu detaljnije objasniti normativne vrijednosti i metrijske karakteristike za pojedini test. Na kraju će se analizirati svaki test kroz više pokazatelja u obliku tablice te na temelju dobivenih podataka učitelji, kineziolozi i znanstvenici mogu detaljnije donijeti odluku o odabiru najboljeg testa uzimajući u obzir više faktora.
razvoj, testiranje, norme
nije evidentirano
engleski
Measuring of motoric abilities and knowledge of preschool and early school children
nije evidentirano
development, testing, normative data
nije evidentirano
Podaci o izdanju
54
26.09.2018.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Kineziološki fakultet u Zagrebu
Zagreb, Hrvatska