DIGITALNA VIDEO-REPRODUKCIJA U GRAFIČKOJ TEHNOLOGIJI ZA VIZUALNI I INFRACRVENI SPEKTAR (CROSBI ID 428266)

Rajković, Ivan DIGITALNA VIDEO-REPRODUKCIJA U GRAFIČKOJ TEHNOLOGIJI ZA VIZUALNI I INFRACRVENI SPEKTAR / Žiljak, Vilko (mentor); Zagreb, Grafički fakultet, Zagreb, . 2018

Rajković, Ivan

Žiljak, Vilko

DIGITALNA VIDEO-REPRODUKCIJA U GRAFIČKOJ TEHNOLOGIJI ZA VIZUALNI I INFRACRVENI SPEKTAR

U radu se postavljaju standardi produkcijskih procesa grafičke tehnologije paralelnog video snimanja materijala u dvostrukom – vizualnom i blisko infracrvenom spektru. ZRGB-M video sustav metoda je paralelnog video snimanja vidljivog (RGB) i bliskog infracrvenog (NIR) spektra te reprodukcije spektralno proširene stvarnosti sa ciljem višestrukog korisničkog doživljaja. Na osnovi dosadašnjih istraživanja za potrebe ovog rada kreirana je ZRGB-M sustav kamera sa GoPro kamerama koje daju video sliku visoke rezolucije prikladnu za prikazivanje na velikim platnima. Proširuju se saznanja o korištenju vlastitih blisko infracrvenih vrijednosti elemenata za korištenje u izvedbenim umjetnostima. Uz pomoć InfrareDesign metode aktivnog upravljanja infracrvenim spektrom kreiraju se grafički elementi za prikaz u golom oku nevidljivom spektru. Kreiran je scenarij za film i kazališnu pozornicu kao medijima za prikaz proširene komunikacije. Dizajnirana se scenografija i kostimografija sa dvostrukim elementima u dva promatrana spektra. Otkrićem aktivnog upravljanja NIR spektra materije te istovremenim prikazom dvostruke slike u protoku vremena postavlja se problem produkcijskog procesa produženog multimedijskog projekta. Raščlanjuju se postupci inovativne ZRGB-M grafičke tehnologije što pospješuje tečnost izrade i pristupačnost korištenja tehnologije. U radu se ispituje dosadašnje poznavanje blisko infracrvenog spektra među profesionalcima u vizualnim medijima te se na osnovi izvedenih zaključaka predlaže metoda primjene paralelnog prikaza dvostrukog spektra. Video reprodukcijom vizualnog i infracrvenog spektra potvrđuju se teze o kreiranju inovativnog autorskog područja. Produkcijski proces izrade filmskog i kazališnog djela za paralelnu dvospektralnu digitalnu video reprodukciju dokazuje se kao nova metoda u grafičkoj tehnologiji. Otvara se mogućnost razvijanja inovativnih načina korištenja ZRGB-M video sustava u dizajnu i komunikaciji na korist korisnika i autora.

ZRGB-M kamera, GoPro infracrveni film, paralelno snimanje, aktivno upravljanje blisko infracrvenog spektra, produkcija sadržaja dvostrukog spektra

DIGITAL VIDEO-REPRODUCTION IN GRAPHIC TECHNOLOGY FOR VISUAL AND INFRARED SPECTRUM

ZRGB-M camera, GoPro infrared film, parallel recording, active management of the NIR spectrum, production of dual spectrum content