Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Djetetov jezični identitet između dijalekta i standarda (CROSBI ID 680277)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Mikić Čolić, Ana ; Gašparević, Ljubica Djetetov jezični identitet između dijalekta i standarda // Dijete i jezik danas / Bakota, Lidija ; Moritz, Ivana (ur.). Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019. str. 73-74

Podaci o odgovornosti

Mikić Čolić, Ana ; Gašparević, Ljubica

hrvatski

Djetetov jezični identitet između dijalekta i standarda

Jezik je važan dio identiteta svake osobe koji se u ranijim godinama života izgrađuje u lokalnom (materinskom) govoru, odnosno u dijalektu. Polaskom u školu djeca se susreću sa standardnim jezikom, čiji se utjecaj povećava intenzivnijim sudjelovanjem u javnokomunikacijskom prostoru, ponajprije kroz medije. U djece se pritom počinje oblikovati svijest o standardnom idiomu različitom od njihova materinskog idioma te se pretpostavlja da se povećanjem njegova utjecaja smanjuje udio lokalnih jezičnih elemenata u djetetovu govoru. Kako bi se ta pretpostavka provjerila, u ovome radu analizirat će se govor djece osnovnoškolske dobi iz sela Štitar s naglaskom na elementima iz slavonskoga dijalekta. U tu svrhu, snimljen je govor dviju dobnih skupina − djece nižih i viših razreda osnovne škole. Djeca su podijeljena u dvije dobne skupine da bi se provjerilo mijenja li se jezični identitet tijekom godina pod utjecajem škole. Osim govora djece, analizirat će se i osnovnoškolski udžbenici hrvatskoga jezika da bi se utvrdilo poštuje li se načelo zavičajnosti te ima li ono utjecaja na čuvanje lokalnih jezičnih elemenata u govoru djece. Cilj je rada odgovoriti na ova istraživačka pitanja: 1. je li udio dijalektnih jezičnih elemenata obrnuto proporcionalan udjelu standardnojezičnih elemenata u govoru djece ; 2. oblikuju li djeca osnovnoškolske dobi svoj jezični identitet na temelju lokalnoga idioma ; 3. poštuje li se načelo zavičajnosti u jezičnom obrazovanju te ima li ono utjecaja na čuvanje lokalnih jezičnih elemenata u djece.

djetetov jezični identitet, dijalekt, standardni jezik

nije evidentirano

engleski

Child's language identity between the dialect and the standard

nije evidentirano

child’s linguistic identity, dialect, standard language

nije evidentirano

Podaci o prilogu

73-74.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Dijete i jezik danas

Bakota, Lidija ; Moritz, Ivana

Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

Podaci o skupu

9. međunarodni znanstveni skup Dijete i jezik danas: Dijete i jezični identiteti

predavanje

12.09.2019-14.09.2019

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija