Sintaksa u djece s posebnim jezičnim teškoćama i djece uredna jezično govorna razvoja (CROSBI ID 487393)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Arapović, Diana ; Kuvač, Jelena
hrvatski
Sintaksa u djece s posebnim jezičnim teškoćama i djece uredna jezično govorna razvoja
Kako djeca, pa i odrasli govornici, obrađuju iskaze u cilju razumijevanja i kako sastavljaju vlastite iskaze teško je odgovoriti. Djelomično rješenje moguće je pronaći u nizu teorija: bihevioralnoj, psiholingvističkoj, kognitivnoj, od kojih niti jedna ne zadovoljava sve kriterije prihvatljivosti. Međutim, bez obzira na teorije sigurno je da je za dobru i uspješnu komunikaciju potreban niz sintaktički i značenjski prihvatljivih rečenica. Pojam posebne jezične teškoće odnosi se na djecu čije su jezične vještine disproporcijski siromašnije u odnosu na njihovu kronološku dob i neverbalne sposobnosti, zbog nepoznatih uzroka i to u bilo kojem dijelu (jednom ili više) jezičnoga razvoja (Bishop, Adams, 1991.). Sintaksa, kao jedna od jezičnih sastavnica u djece s PJT često je ozbiljno narušena, jer pojava prve rečenice kasni, a kada se i pojavi nedostaju vezane riječi i pomoćni glagoli. Namjera je rada pokazati sintaktičke sposobnosti djece s PJT u usporedbi sa sintaktičkim sposobnostima djece uredna jezično-govorna razvoja.
sintaksa; djeca s posebnom jezičnom teškoćom (PJT); djeca uredna jezično-govorna razvoja
nije evidentirano
engleski
Syntax in Children with Specific Language Impairment and Children with Normal Language Development
nije evidentirano
syntax; children with specific language imapirment (SLI); children with normal language development
nije evidentirano
Podaci o prilogu
9-17-x.
2003.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik radova Hrvatskoga društva za primijenjenju lingvistiku Psiholingvistika i kognitivna znanost u Hrvatskoj
Stolac, Diana
Rijeka:
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096