Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Pokušaj redefiniranja naobrazbe elita i modernizacije školovanja u kontekstu europskih integracija (CROSBI ID 27500)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Spajić-Vrkaš, Vedrana Pokušaj redefiniranja naobrazbe elita i modernizacije školovanja u kontekstu europskih integracija // Upravljačke elite i modernizacija / Čengić, Drago ; Rogić, Ivan (ur.). Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, 2001. str. 167-194-x

Podaci o odgovornosti

Spajić-Vrkaš, Vedrana

hrvatski

Pokušaj redefiniranja naobrazbe elita i modernizacije školovanja u kontekstu europskih integracija

Promatrajući pojmove "elita" i "modernizacija" kao dio "kolonijalnog mentaliteta" bitno povezanog s mehanizmima reprodukcije društvene nejednakosti, među kojima naobrazba ima važno mjesto, u tekstu se daje pregled teorija kojima se pokušava objasniti kako je modernizacija preokrenula prosvjetiteljske vizije i naobrazbu podredila interesima dominantnih društvenih grupa. U tom kontekstu razmatraju se najnovije promjene u europskom prostoru i pokušava naznačiti kako one redefiniraju ulogu naobrazbe u razvoju pojedinca i društva. Pozornost se posvećuje nastavnim promjenama koje proizlaze iz potrebe za osiguranjem konkurentnosti na svjetskom tržištu, s jedne strane, te prihvaćanja ideja održivog razvoja i društvene kohezije, uključujući pitanja zaštite ljudskih prava i sloboda, jednakosti, pluralizma i solidarnosti, globalne međuovisnosti i razvoja civilnog društva, s druge strane. Uvođenje perspektive kontinuirane i koordinirane cjeloživotne naobrazbe za sve, kojim gospodarski najrazvijenije zemlje svijeta nastoje učinkovito iskoristiti sve svoje ljudske resurse u kontekstu društva znanja temeljenog na novim informacijsko-komunikacijskim tehnologijama, predstavlja iznimno velik problem onoj "drugoj" Europi, tj. osiromašenim tranzicijskim zemljama koje s pravom izlaz iz teškog stanja vide u što bržem priključenju onoj "prvoj" Europi. U zaključku se sugerira da njihov položaj u izgradnji zajedničke Europe bitno ovisi o što bržem i učinkovitijem osiguranju održivih uvjeta za razvoj i primjereno korištenje svih njihovih ljudskih potencijala, tj. o promicanju ideje elitne naobrazbe za sve.

nije evidentirano

nije evidentirano

engleski

An attempt at redefining the education of elites and the modernisation of schooling in the context of European integration

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

167-194-x.

objavljeno

Podaci o knjizi

Upravljačke elite i modernizacija

Čengić, Drago ; Rogić, Ivan

Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar

2001.

953-6666-16-2

Povezanost rada

Sociologija