Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Preferencije potrošača i važnost intrinzičnih i ekstrinzičnih obilježja kvalitete rajčice (CROSBI ID 429314)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Živković, Ljubica Preferencije potrošača i važnost intrinzičnih i ekstrinzičnih obilježja kvalitete rajčice / Tomić Maksan, Marina (mentor); Zagreb, Agronomski fakultet, . 2019

Podaci o odgovornosti

Živković, Ljubica

Tomić Maksan, Marina

hrvatski

Preferencije potrošača i važnost intrinzičnih i ekstrinzičnih obilježja kvalitete rajčice

Cilj istraživanja je utvrditi važnost intrinzičnih i ekstrinzičnih obilježja kvalitete rajčice, kao i preferencije potrošača pri odabiru, kupnji i konzumiranju rajčice. Anketno istraživanje je provedeno na području grada Zagreba i u istraživanju je sudjelovalo 100 ispitanika. Što se tiče konzumiranja rajčice u sezoni rajčice, najviše ispitanika konzumira svježu rajčicu dva do tri puta tjedno u količinama pola do jednog kilograma tjedno. Najveći dio ispitanika rajčicu kupuje u rinfuzi, a što se tiče prodajnih mjesta, ispitanici najviše kupuju rajčicu u supermarketima i gradskim tržnicama. Većina ispitanika kao osnovni razlog za konzumiranje rajčice smatra mogućnost pripreme osvježavajuće ljetne salate, te zbog toga što je rajčica zdrava i nutritivno vrijedna namirnica. Od intrinzičnih obilježja ispitanicima su najvažniji okus, sočnost i tekstura, dok od ekstrinzičnih obilježja, ispitanici najvažnijim ocjenjuju podrijetlo, tvrdoću ploda i način proizvodnje. Od intrinzičnih obilježja, najviše ispitanika preferira svježu rajčicu intenzivnog okusa, crvene boje, sočne i mesnate teksture, s malo sjemenki u plodu. Od ekstrinzičnih obilježja, ispitanici preferiraju tvrdu rajčicu, srednje veličinu i okrugli oblik rajčice. Svi ispitanici preferiraju domaće podrijetlo rajčice, te više od polovice ispitanika ekološki način proizvodnje rajčice Rezultati istraživanja mogu pomoći proizvođačima svježe rajčice pri izradi marketing strategija za unaprjeđenje prodaje.

rajčica ; intrinzična obilježja ; ekstrinzična obilježja ; preferencije potrošača ; potrošači

nije evidentirano

engleski

Consumer preferences and the importance of intrinsic and extrinsic tomato characteristics

nije evidentirano

tomato ; intrinsic characteristics ; extrinsic characteristic ; consumer preferences ; consumers

nije evidentirano

Podaci o izdanju

30

27.06.2019.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Agronomski fakultet

Zagreb

Povezanost rada

Poljoprivreda (agronomija)