Održivi razvoj i ekološka (ne)osvještenost političkih i poduzetničkih elita Hrvatske (CROSBI ID 27502)

Lay, Vladimir Održivi razvoj i ekološka (ne)osvještenost političkih i poduzetničkih elita Hrvatske // Upravljačke elite i modernizacija / Čengić, Drago ; Rogić, Ivan (ur.). Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, 2001. str. 195-212-x

Lay, Vladimir

Održivi razvoj i ekološka (ne)osvještenost političkih i poduzetničkih elita Hrvatske

Članak je posvećen pitanju ekološke osviještenosti i pismenosti za održivost upravljačkih elita u kontekstu suvremenog razvoja. Sadrži tri poglavlja. U prvom se definiraju neki osnovni pojmovi kao što su "održivi razvoj", "ekološka svijest" i "pismenost za održivost". U drugom se poglavlju razmatra uloga suvremenih elita u afirmaciji održivosti i održivog razvoja, kako na načelnoj razini vrednota i ciljeva, tako i na primijenjenoj razini održivih razvojnih konkretnih solucija. Posebna je pozornost posvećena mehanizmima reprodukcije političkih elita (političke stranke, izbori) i poduzetničkih elita (uspjeh na tržištu roba i usluga). Politički izbori i tržište kao socijetalni mehanizmi direktno ne obvezuju na održivost u mišljenju i ponašanju. To značajno otežava afirmaciju održivosti. U trećem poglavlju skiciramo stanje ekološke svijesti, osviještenosti elita te procjenu njihove pismenosti za održivost u Hrvatskoj. Neosviještene i nepismene elite ne mogu upravljati razvojem i produkcijom društva u održivom smjeru. Odgoj i školovanje za održivi razvoj, koji na specifičan način moraju proći i postojeće (odlazeće) i nadolazeće elite jedan je od vitalnih socijetalnih alata za školovanje domaćih elita za održivi razvoj Hrvatske.

Sustainable development and environmental (un)awereness of political and entrepreneurial elites in Croatia

195-212-x.

Upravljačke elite i modernizacija