Waldorfska pedagogoija u diskursu obrazovne neuroznanosti: dileme, mogućnosti i komparacija (CROSBI ID 429422)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Sabolić, Filip
Topolovčan, Tomislav
hrvatski
Waldorfska pedagogoija u diskursu obrazovne neuroznanosti: dileme, mogućnosti i komparacija
Mogu li današnje škole naučiti i primijeniti nešto od primjera alternativnih škola Rudolfa Steinera? Waldorfska škola, osnovana od strane Rudolfa Steinera razlikovala se od ostalih škola. Ona je bila usmjerena na radni i umjetnički odgoj, te kroz 12 godina školovanja učenike uči sljedećim aktivnostima: crtanju, slikanju, glazbi, plastičnom oblikovanju, euritmiji i dramskom izražavanju. Nastava se izvodi u epohama, potiče se učenje stranih jezika od samog početka školovanja, te se umjesto brojčanih ocjena koriste opisne kako bi lakše usmjerili učenika, opisati njegov napredak ili čak potaknuti skriveni potencijal u njemu. Steiner je uvođenjem sustava rada po epohama nastojao prevladati ograničenja predmetno-satnog sustava. Umjesto da predaju predmete poput kemije, biologije, fizike i sličnih, Steiner omogućava učiteljima da određene sadržaje iz društvenih ili prirodnih sredina podučavaju u kontinuitetu od tri do četiri tjedana u blok satu u trajanju od 100 minuta. Taj blok-sat označavao je početak radnog dana gdje se učila teorijska nastava, dok se za praktične i umjetničke aktivnosti održavaju zadnja dva sata rasporeda. Steiner je mišljenja kako iz dobre škole izlaze osobe vještih ruku. Kroz ovaj diplomski rad sam istraživao waldorfsku pedagogiju, njene didaktičke elemente i obilježja nastave, te obrazovnu neuroznanost, njenu povijest i didaktičke elemente. Na kraju sam usporedio koliko se zapravo obrazovna neuroznanost slaže sa waldorfskom pedagogijom. Iako je Steiner osnovao waldorfsku školu stotinjak godina prije nego li je neuroznanost bila razvijena, fascinantno je koliko se preklapaju. Brojna istraživanja na mozgu pokazuju kako su gore navedene teorije nastave itekako točne. Neuroznanost pokazuje korist glazbe i likovne umjetnosti u nastavi, važnost učenja jezika, te koliko je bitno da učenici uče kroz iskustvo i izazove.
mozak, nastava, obrazovna neuroznanost, Rudolf Steiner, waldorfska škola
nije evidentirano
engleski
Waldorf pedagogy in the discourse of educational neuroscience: dilemmas, opportunities, and comparison
nije evidentirano
brain, lessons, educational neuroscience, Rudolf Steiner, Waldorf school
nije evidentirano
Podaci o izdanju
42
19.09.2019.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb