Poetika vodičke usmene lirike i retoričkih oblika (CROSBI ID 429688)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Skočić, Roberta Poetika vodičke usmene lirike i retoričkih oblika / prof. dr. sc. Dragić, Marko (mentor); Split, Filozofski fakultet u Splitu, . 2019

Skočić, Roberta

prof. dr. sc. Dragić, Marko

Poetika vodičke usmene lirike i retoričkih oblika

Ovaj rad donosi pregled usmene lirike i retoričkih oblika vodičke usmene književnosti. Terenskim se istraživanjem i razgovorom s mnogim kazivačima i kazivačicama, koji su rođeni i cijeli su život proveli u Vodicama, došlo do podataka i primjera nematerijalne baštine u Vodicama, uz popratnu materijalnu. Navedeni su primjeri zapisani autentično, potkrijepljeni su književnom teorijom raznih autora te su poneki stilistički analizirani i/ili interpretirani. Rad obuhvaća vjersku i svjetovnu usmenu liriku te usmeno-retoričke oblike. Govori s jedne strane o pjesmama i običajima u Vodicama za blagdan Svete Luce te za vrijeme oko velikih svetkovina, prije svega, Uskrsa, potom Božića, a s druge se strane navode primjeri ljubavnih pjesama, dvostisi, posleničke pjesme i poskočice, naricaljke, brojalice i rugalice. Ukupno je prikupljeno i u radu zapisano nešto manje od 30 versificiranih primjera uz popratne zapise legendi, priča, izreka i opisa pojedinih običaja. Velik značaj pri očuvanju baštine u Vodicama imaju Vodiške perlice, koje su poglavito orijentirane na svjetovne pjesme i običaje, te pučki pjevači i žudiji koji budno čuvaju pučku vjersku liriku, napjeve i običaje.

usmena književnost, nematerijalna baština, tradicijska kultura, usmena lirika, Vodice

The Poetics of Oral Lyric and Rhetorical Forms in Vodice

oral literature, intangible heritage, traditional culture, oral lyricism, Vodice