Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Odnos izvršnih funkcija i problema u ponašanju kod djece rane osnovnoškolske dobi (CROSBI ID 681600)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Vučković, Sandra ; Ručević, Silvija ; Borovac, Tijana ; Krupić, Dino Odnos izvršnih funkcija i problema u ponašanju kod djece rane osnovnoškolske dobi // 24. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Knjiga sažetaka / Jelić, Margareta ; Tomas, Jasmina (ur.). Zagreb, 2019. str. 144-144

Podaci o odgovornosti

Vučković, Sandra ; Ručević, Silvija ; Borovac, Tijana ; Krupić, Dino

hrvatski

Odnos izvršnih funkcija i problema u ponašanju kod djece rane osnovnoškolske dobi

Cilj istraživanja je ispitati odnos izvršnih funkcija (radno pamćenje, planiranje, regulacija i inhibicija) i problema u ponašanju (agresivnost i simptomi hiperaktivnosti i nepažnje) kod djece rane osnovnoškolske dobi. Budući da su ponašajni problemi u djetinjstvu važni prediktori delinkventnog ponašanja u adolescenciji i kriminaliteta u odrasloj dobi, važno je unaprijediti razumijevanje uloge potencijalnih zaštitnih čimbenika u ranoj osnovnoškolskoj dobi. Istraživanje je provedeno na 175 parova djece (Mdob=8.21, SDdob=.569 ; 54% dječaci) i njihovih roditelja, uključenih u longitudinalnu studiju ECLAT. Roditelji su ispunili upitnike kojima su procjenjivane djetetove izvršne funkcije (Childhood Executive Functioning Inventory, CHEXY) i ponašanje u različitim kontekstima (Strengths and Difficulties Questionnaire, SDQ). Rezultati su pokazali da su sve izvršne disfunkcije pozitivno i umjereno do visoko povezane s problemima u ponašanju (od r = .33 do .7 ; p < .001). Dakle, djeca s manifestiranim teškoćama u radnom pamćenju, planiranju, regulaciji i inhibiciji češće su procjenjivana kao ona koja iskazuju simptome agresivnosti te hiperaktivnosti i nepažnje. U svrhu provjere doprinosa uključenih varijabli, provedene su hijerarhijske regresijske analize. Nakon kontrole spola, intelektualnih sposobnosti, empatije i roditeljskog odgojnog stila, deficiti inhibicije, regulacije i planiranja bili su značajni prediktori simptoma agresivnosti. Deficiti inhibicije i regulacije bili su značajni prediktori simptoma hiperaktivnosti i nepažnje. Općenito, deficit inhibicije bio je najznačajniji pozitivni prediktor simptoma agresivnosti te hiperaktivnosti i nepažnje. Deficit radnog pamćenja nije bio značajan prediktor problema u ponašanju. Rezultati istraživanja upućuju da, osim spola, intelektualnih sposobnosti, empatije i roditeljskog odgojnog stila, kognitivne funkcije višeg reda imaju važniju ulogu u predviđanju problema u ponašanju kod djece rane osnovnoškolske dobi.

izvršne funkcije ; problemi u ponašanju, agresivnost ; simptomi hiperaktivnosti i nepažnje ; rana osnovnoškolska dob

nije evidentirano

engleski

Relationship between executive functions and problem behavior in early school-age children

nije evidentirano

executive functions ; problem behavior ; conduct problems ; hyperactivity symptoms ; early school age

nije evidentirano

Podaci o prilogu

144-144.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

24. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Knjiga sažetaka

Jelić, Margareta ; Tomas, Jasmina

Zagreb:

Podaci o skupu

24. međunarodni psihologijski znanstveni skup: Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB 2019)

predavanje

11.04.2019-13.04.2019

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija