Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Motiv empatije u formiranju odgojnog ideala djeteta (CROSBI ID 430721)

Ocjenski rad | diplomski rad

Begović, Ines Motiv empatije u formiranju odgojnog ideala djeteta / Lukaš, Mirko (mentor); Osijek, Filozofski fakultet Osijek, . 2019

Podaci o odgovornosti

Begović, Ines

Lukaš, Mirko

hrvatski

Motiv empatije u formiranju odgojnog ideala djeteta

Vrijednost humanih obrazovnih programa, kojima je glavni cilj promicanje razvoja humanog ponašanja i empatije, se sve više prepoznaje u obrazovanju. Jedan od razloga za veliko zanimanje za razvoj empatije kao odgojnog ideala je razmišljanje da je empatija osnovni temelj za pozitivan razvoj i mentalno zdravlje djece. Empatija ima brojne definicije, no ukratko rečeno, ona je sposobnost razumijevanja emocija drugih ljudi i svjestan pokušaj stavljanja sebe u poziciju druge osobe. Ranija istraživanja ukazuju da književnost može utjecati na empatiju djeteta ukoliko se osoba emotivno prenese u priču, čita o individualcu koji je vršnjačke dobi, razmišlja što bi on/ona u istoj situaciji učinio/la te promišlja o djelu nakon određenog perioda. Ovim radom se željelo ukazati da pomnim odabirom lektirnih naslova učenici mogu u okviru školovanja razvijati empatiju, čitajući i razmišljajući o djelima koja nude raznovrsne sadržaje namijenjene boljem razumijevanju svijeta oko sebe. U skladu s time, istraživanje unutar ovoga rada se bavi analizom sadržaja devet odabranih djela za djecu četvrtih, petih i šestih razreda koja se trenutno ne nalaze na popisu za obveznu lektiru. Analizom sadržaja su odabrane određene tematike, odnosi te pozitivna i negativna ponašanja koja se mogu pronaći u odabranim djelima, a koja bi mogla potaknuti empatiju kod učenika. Raspravom se doznalo da sva odabrana djela sadrže brojne sadržaje koji se mogu povezati uz empatiju, među kojima su najučestaliji osjećaj vlastitog identiteta, prijateljstvo, prihvaćanje samoga sebe i drugih, vršnjačko nasilje, gubitak voljenih osoba i kućnih ljubimaca te pružanje podrške. Autorica ovog rada preporuča odabrana djela kao odličan materijal za školsku lektiru pomoću kojega bi se moglo utjecati na empatiju učenika.

identitet, lektira, prijateljstvo, suvremena dječja književnost, vršnjačko nasilje, zadovoljenje potreba

nije evidentirano

engleski

The Motive of Empathy in the Formation of the Upbringing Ideal of the Child

nije evidentirano

book report, contemporary childrens' literature, friendship, identity, peer violence, satisfaction of needs

nije evidentirano

Podaci o izdanju

69

28.10.2019.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet Osijek

Osijek

Povezanost rada

Pedagogija