Od slikovnjaka do Vragobe : Hrvatske slikovnice do 1945. (CROSBI ID 1366)

Autorska knjiga | monografija (stručna)

Batinić, Štefka ; Majhut, Berislav Od slikovnjaka do Vragobe : Hrvatske slikovnice do 1945.. Zagreb: Hrvatski školski muzej, 2001

Batinić, Štefka ; Majhut, Berislav

Od slikovnjaka do Vragobe : Hrvatske slikovnice do 1945.

Građa obuhvaća 245 slikovnica (dostupno 150) objavljenih između 1880. i 1945. Slikovnice su razlučene od ilustrirane knjige na temelju prethodne pojmovne raščlambe. Građa je razmatrana iz desetak aspekata: književnopovijesne okolnosti pojave slikovnica (dok je dječja knjiga dobrim dijelom potpmagana institucijom "nagradne knjige" slikovnica je posve okrenuta slobodnom tržištu), tehnički i umjetnički preduvjeti izrade ilustracija u Hrvatskoj (različiti oblici produkcije slikovnica iz uvezenog ilustrativnog materijala), razvoj tekstovne komponente u promatranom periodu (konzervativnost i tromost pratećih literarnih formi), razvoj likovne komponente (trendovsko mijenjanje likovnih postupaka), odnos slike i teksta u slikovnicama (od dominacije teksta do emancipacije slike), teme slikovnica (case study: zrakoplovstvo), pedagoški aspekt slikovnica (slikovnica kao carstvo odgojnih stereotipa) te nakladnici slikovnica (dok u didaktičkim pjesmicama i pričama odlučujuću riječ imaju autori-učitelji, dok dječji roman formiraju zahtjevi publike, na polju slikovnice odlučujuću riječ imaju nakladnici). Ustanovljene su bitne vremenske odrednice: pojava slikovnica na hrvatskom jeziku, pojava prve hrvatske slikovnice. Analizirani su najvažniji autori tekstova i autori ilustracija.

slikovnica; dječja ilustracija; dječja književnost; nakladnici dječje književnosti

From Slikovnjak to Vragoba : Croatian Picture Books Until 1945

picture book; ilustration; children's literature; publishers