Statistička procjena površine objekta iz snimke s aditivnom greškom (CROSBI ID 430831)

Taler, Petar Statistička procjena površine objekta iz snimke s aditivnom greškom / Nyarko, Emmanuel Karlo (mentor); Benšić, Mirta (neposredni voditelj). Osijek, Fakultet elektrotehnike, računarstva i informacijskih tehnologija Osijek, . 2019

Taler, Petar

Nyarko, Emmanuel Karlo

Benšić, Mirta

Statistička procjena površine objekta iz snimke s aditivnom greškom

Detekcija kružnog ili elipsoidnog objekta snimljenog na slici aktualan je problem u segmentu računalnog vida. U literaturi je predstavljeno nekoliko metoda koje se bave tim problemom, no pokazalo se da one ne daju zadovoljavajuće rezultate kod slika na kojima je prisutan šum. U sklopu istraživanja predstavljenog u ovom radu primijenjen je statistički model za procjenu širine uniformne distribucije za podatke zagađene aditivnom greškom kako bi se spomenutom problemu pristupilo na inovativan način. Inicijalno je razvijena metoda za procjenu duljine presjeka objekta s proizvoljnim pravcem. Njezinim je korištenjem moguće procijeniti skup rubnih točaka kružnog ili elipsoidnog objekta na slici. U taj se skup točaka potom optimalno smješta kružnica ili elipsa te izračuna njezina površina - aproksimacija površine samoga objekta. Moguće je također procijeniti i površinu kružnog ili elipsoidnog objekta predstavljenog numerički skupom točaka u ravnini. Predstavljena metoda je implementirana i javno objavljena kao paket za programski jezik R. Izvršeno je njezino opsežno testiranje na problemu procjene površine objekata snimljenih RGB-D kamerom. Snimkama s kamere je dodavana različita količina šuma, te su rezultati procjene površine uspoređeni s dobivenima od ranije poznatih metoda. Analiza rezultata testiranja pokazala je da ovdje predstavljena metoda daje kvalitativno najbolje rezultate procjene površine objekata snimljenih na slikama sa šumom.

detekcija kružnice i elipse, procjena površine, slika sa šumom

Statistical area estimation of an object captured with additive error

circle or ellipse detection, area estimation, noisy image