Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Aktivno učenje kao preduvjet cjelovitoga razvoja učenika (CROSBI ID 683922)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Maras, Nevenka ; Đuranović, Marina ; Lapat, Goran Aktivno učenje kao preduvjet cjelovitoga razvoja učenika // Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO: Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina / Klasnić, Irena (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 171-188

Podaci o odgovornosti

Maras, Nevenka ; Đuranović, Marina ; Lapat, Goran

hrvatski

Aktivno učenje kao preduvjet cjelovitoga razvoja učenika

Tradicionalni razredno-predmetno-satni sustav već dugi niz godina ne zadovoljava potrebe učenika niti potiče njihov cjelovit razvoj. U njemu je naglašen intelektualni aspekt razvoja djeteta dok su u velikoj mjeri zapostavljena sva druga područja razvoja. Velikom zastupljenošću formalnih znanja ne potiče se cjelovit razvoj učenika. Na nastavi učenik je uglavnom pasivan, a u znanjima koja stječe ne vidi smisao i mogućnost praktične primjene u svakodnevnom životu. Najveći izazov današnjice jest približiti školu učenicima i omogućiti im razvoj svih njihovih potencijala. Jedan od preduvjeta rješavanja ovog kompleksnog problema je promjena načina poučavanja u školama, tj. poticanje aktivnog učenja učenika. Aktivnim učenjem holistički se gleda na učenika te nastava postaje izazovna i zanimljiva, a znanja koja se stječu dugotrajna, smislena i upotrebljiva. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati koliko učitelji u školama potiču aktivno učenje učenika. Istraživanje je provedeno tijekom školske godine 2016./2017. u 12 osnovnih škola na području Republike Hrvatske na uzorku od 280 ispitanika (učitelja). Rezultati istraživanja ukazuju na to da učitelji od aktivnih metoda učenja najviše koriste igru u nastavi (M=3, 62), a najmanje učenicima dopuštaju korištenje pametnih telefona (smartphonea) tijekom nastavnog sata, a u svrhu traženja potrebnih informacija. Statistički značajne spolne razlike u korist ženskih ispitanika utvrđene su na četiri varijable: V2-U nastavi koristim kvizove, V6-Moji učenici sami izdvajaju ključne riječi ili sažetak, V9-Moji učenici glume određene prizore i V10-Koristim oluju ideja u nastavi. Također, utvrđena je i statistički značajna povezanost godina radnog staža i varijabli: V3- Organiziram razredne debate, V7- Na satove dovodim goste (stručnjake, znanstvenike i sl.) i V8-Posjećujemo ustanove (muzeje, galerije, arhive, knjižnice i sl.) u korist ispitanika s više godina radnog staža. Na više varijabli postoji statistički značajna razlika s obzirom na završeni fakultet tj. postoji razlika među ispitanicima koji su završili učiteljski fakultet ili fakultet s nastavničkim usmjerenjem u odnosu na predmetne učitelje koji su završili neki drugi fakultet uz naknadnu pedagoško- psihološku i didaktičko- metodičku izobrazbu.

aktivno učenje ; škola ; učenik ; učitelj

nije evidentirano

engleski

Active Learning as a Precondition for Complete Development of Students

nije evidentirano

active learning ; school ; students ; teachers

nije evidentirano

Podaci o prilogu

171-188.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO: Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina

Klasnić, Irena

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-8115-68-4

Podaci o skupu

Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2019

predavanje

15.11.2019-17.11.2019

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice