Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Promjene u stanju antropoloških obilježja učenika 7. razreda s obzirom na obim njihove tjelesne aktivnosti (CROSBI ID 272376)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Munivrana, Goran ; Čavala, Marijana ; Blažević, Mateo Promjene u stanju antropoloških obilježja učenika 7. razreda s obzirom na obim njihove tjelesne aktivnosti // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 54 (2005), 3-4; 339-348

Podaci o odgovornosti

Munivrana, Goran ; Čavala, Marijana ; Blažević, Mateo

hrvatski

Promjene u stanju antropoloških obilježja učenika 7. razreda s obzirom na obim njihove tjelesne aktivnosti

Osnovni cilj ovog istraživanja, provedenog na uzorku od 97 ispitanika, učenika 7-ih razreda OŠ "Dobri" u Splitu, bio je utvrditi, postoje li razlike i kakav je napredak ostvaren unutar jedne školske godine, kod učenika koji se organizirano (min.3 x tjedno) bave nekim sportom, u odnosu na učenike kojima su satovi TZK-a jedina organizirana sportska aktivnost. Na temelju rezultata dobivenih multivarijantnom analizom varijance (MANOVA) možemo zaključiti, da učenici koji se uz satove TZK-a redovito (min. 3x tjedno) bave i izvanškolskim sportskim aktivnostima, pokazuju mnogo veći napredak između inicijalnog i finalnog mjerenja od grupe učenika kojima su satovi TZK-a jedina organizirana sportska aktivnost. Iako učenici sportaši nemaju istovjetne programe svojih izvanškolskih sportskih aktivnosti, ni po sadržaju ni po volumenu opterećenja, jer se bave različitim sportovima, ipak je očito da im njihov ukupno veći trenažni podražaj omogućuje da postižu bolje rezultate na svim motoričko-funkcionalnim varijablama od grupe učenika nesportaša. Te su razlike najznačajnije upravo na onima varijablama za koje možemo pretpostaviti da bi sistematsko tjelesno vježbanje trebalo najviše utjecati (repetitivna i statička snaga, funkcionalne sposobnosti (MPT, MIV, F6)). Kako je upravo na tim varijablama, kod grupe učenika koji se ne bave izvanškolskim sportskim aktivnostima, zabilježena stagnacija ili čak pad sposobnosti (F6), može se izvesti zaključak da satovi TZK-a ne osiguravaju dovoljan podražaj za razvoj pojedinih sposobnosti i postizanje značajnijih transformacijskih efekta vježbanja.

Razlike ; učenici ; sportaši ; nesportaši

nije evidentirano

engleski

Changes in state of anthropological characteristics of 7th grade students in regard to extent of their physical activity

nije evidentirano

Differences ; students ; athletes ; non-athletes

nije evidentirano

Podaci o izdanju

54 (3-4)

2005.

339-348

objavljeno

0037-654X

1849-532X

Povezanost rada

nije evidentirano