Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Obrazovna nejednakost školskog postignuća STEM područja u različitim dijelovima Hrvatske (CROSBI ID 686229)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Blažev, Mirta ; Burušić, Josip Obrazovna nejednakost školskog postignuća STEM područja u različitim dijelovima Hrvatske. 2016. str. 142-142

Podaci o odgovornosti

Blažev, Mirta ; Burušić, Josip

hrvatski

Obrazovna nejednakost školskog postignuća STEM područja u različitim dijelovima Hrvatske

Školska postignuća trebala bi biti funkcija talenta, ambicije i truda u školi, neovisno o raznim društvenim obilježjima pojedinca – SES- u, spolu i etnicitetu (Montt, 2011). Škole bi trebale pružiti jednake mogućnosti za učenjem i identificirati razlike među učenicima, kako bi se oni pošteno alocirali na tržište rada. Primjećeno je i smanjenje interesiranja učenika za obrazovna područja i zanimanja vezana uz prirodoslovlje, tehnologiju, inženjerstvo i matematiku (STEM područje), posebice za pojedine skupine učenika – djevojčice i učenici nižeg SES-a (Museus, Palmer, Davis i Maramba, 2011 ; Pajares, 1996). Stoga, cilj ovog istraživanja je utvrditi prisutnosti obrazovne nejednakosti školskog postignuća u različitim dijelovima Hrvatske te obzirom na različite predmete (STEM i neSTEM) na završetku razredne i predmetne nastave u Hrvatskoj. Podaci korišteni u istraživanju su prikupljeni u okviru projekta Vanjskog vrednovanja obrazovnih postignuća učenika osnovnih škola u Republici Hrvatskoj 2007./2008. godine (Burušić i sur., 2008). U istraživanju su sudjelovali svi učenici četvrtih i osmih razreda iz 844 redovite osnovne škole u Republici Hrvatskoj čije je postignuće mjereno na kraju razredne, tj. predmetne nastave (ukupni N=46196). Učenici su ispitani skupno i istovremeno u karakterističnim uvjetima za grupna testiranja u svim školama u Republici Hrvatskoj. Školsko postignuće je mjereno objektivnim papir-olovka ispitima znanja iz hrvatskog jezika, matematike, prirode i društva, fizike, biologije, kemije, geografije, povijesti i integracije nastavnih sadržaja. Prosječan rezultat škole dobiven je kao aritmetička sredina prosječnih rezultata iz svih predmeta. Obrazovna nejednakost učeničkog postignuća pojedine županije i predmeta izračunata je preko koeficijenata varijabilnosti. Rezultati su pokazali kako je u razvijenijim županijama prisutnost obrazovne nejednakosti školskog postignuća manja nego u manje razvijenim županijama. Također, rezultati su pokazali kako je obrazovna nejednakost školskog postignuća veća u predmetima iz STEM kategorije naspram neSTEM predmeta kroz većinu županija, podjednako za razrednu i predmetnu nastavu. Ovakvi rezultati ukazuju na postojanje nešto veće obrazovne nejednakosti školskog postignuća u manje razvijenim područjima Republike Hrvatske kao i u STEM predmetima. Navedeno može ukazivati na nepostojanje jednakih obrazovnih mogućnosti u Hrvatskoj za sve učenike, zbog čega je potrebno osmisliti efektivan i efikasan obrazovan sustav koji će ujedno podržavati i socijalnu ravnopravnost.

obrazovna nejednakost, školsko postignuće, STEM, vanjsko vrednovanje, osnovna škola

nije evidentirano

engleski

STEM school achievement educational inequality in different parts of Croatia

nije evidentirano

gender inequality, school achievement, STEM, external evaluation, primary school

nije evidentirano

Podaci o prilogu

142-142.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

20. dani psihologije u Zadru

poster

19.05.2016-21.05.2016

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija