Prostor iskanja identitete: hrvaška likovna umetnost v tridesetih letih (CROSBI ID 65952)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Prelog, Petar
slovenski
Prostor iskanja identitete: hrvaška likovna umetnost v tridesetih letih
U ovome radu pružen je presjek najvažnijih pojava u hrvatskoj umjetnosti tridesetih godina 20. st. Četvrto se desetljeće kao cjelina – više nego ijedno u povijesti hrvatske moderne umjetnosti – pokazalo kao doba u kojemu su pitanja kolektivnog i individualnog identiteta bila u središtu zanimanja te na različite načine predstavljala dominantnu preokupaciju na nacionalnoj umjetničkoj pozornici. S time na umu mogu se sagledati svi ključni prinosi hrvatskom slikarstvu četvrtoga desetljeća, od Babićeve i Hegedušićeve potrage za nacionalnim likovnim izrazom, kao središnjega iskaza kulturnog nacionalizma u umjetnosti toga doba, sve do nadrealističkih iskoraka Josipa Seissela i Željka Hegedušića te intimističkih odabira Marina Tartaglie i Antuna Motike. Isto vrijedi i za kiparstvo, osim što je na tom polju – s obzirom na Meštrovićev položaj i značenje – situacija bila kudikamo kompliciranija. Osnovno pitanje bilo je kako stvoriti vlastiti umjetnički identitet u odnosu na osnovne tijekove europske modernističke skulpture, ali još više u odnosu na skulptorski izraz Ivana Meštrovića.
hrvatska moderna umjetnost, tridesete godine, nacionalni identitet, nadrealizam, Udruženje umjetnika Zemlja, Krsto Hegedušić, Ljubo Babić, Miroslav Krleža
Rad je objavljen na slovenskom i engleskom jeziku.
engleski
Searching for Identity: Croatian Art in the 1930s
nije evidentirano
Croatian modern art, 1930s, national identity, surrealism, Association of artists Zemlja, Krsto Hegedušić, Ljubo Babić, Miroslav Krleža
nije evidentirano
Podaci o prilogu
94-151.
objavljeno
Podaci o knjizi
Na robu: Vizualna umetnost v Kraljevini Jugoslaviji (1929-1941) / On the Brink: The Visual Arts in The Kingdom of Yugoslavia (1929-1941)
Jenko, Marko ; Žerovc, Beti
Ljubljana: Nacionalni muzej moderne umjetnosti
2019.
978-961-206-139-5