Analiza oblika morfološkom signaturnom transformacijom (CROSBI ID 329137)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Đukić, Zoran Analiza oblika morfološkom signaturnom transformacijom / Babić, Hrvoje (mentor); Zagreb, Fakultet elektrotehnike i računarstva, 1996

Đukić, Zoran

Babić, Hrvoje

Analiza oblika morfološkom signaturnom transformacijom

Algoritmi i metode za opis oblika predstavljaju jedan od značajnijih zadatka sustava za analizu i obradu slike. MST metoda za opis oblika temelji se na generiranju familije oblika, koja se naziva morfološka signatura oblika, uzastopnom morfološkom obradom izvornog oblika. Zatim se koristi jednostavno svojstvo oblika signature oblika za izdvajanje značajki izvornog oblika. U originalnoj MST metodi za opis 2-D oblika korištena je morfološka operacija erozije za uzastopnu obradu izvornog oblika. U ovom radu razmatra se mogućnost upotrebe dilatacije, te kombinacije operacija erozije i dilatacije u MST metodi za opis oblika. Na temelju eksperimenata podudaranja 2-D oblika, utvrđeno je da kombinacija operacija erozije i dilatacije poboljšava svojstva MST metode za opis oblika. U ovom radu su razvijeni i algoritmi za MST metodu za opis 3-D oblika. Nova implementacija operacija binarne morfologije razvijena je u ovom radu. Predložena implementacija elemente skupa predstavlja eksplicitno u obliku vektora, dok morfološke skupove (oblike) predstavlja povezanom listom vektora. Osnovne prednosti predložene implementacije su invarijantnost algoritama prema dimenziji prostora i izbjegavanje problema gubitka informacija kada rezultirajući oblik pređe rubove rastera. Upotrebljeno je sažimanje skupa koje smanjuje memorijske zahtjeve predložene implementacije i ubrzava računanje morfoloških operacija. Predložena implementacija razvijena je upotrebom komponenata objektno orijentirane paradigme.

morfologija; morfološka signaturna transformacija (MST); opis i podudaranje oblika; objektno orijentirana paradigma

-

79