UTJECAJ VISKOELASTIKA NA GUBITAK ENDOTELNIH STANICA ROŽNICE PRI FAKOEMULZIFIKACIJI (CROSBI ID 488079)

Dekaris, Iva ; Gabrić, Nikica ; Špoljarić, Ninoslav ; Lazić, Ratimir UTJECAJ VISKOELASTIKA NA GUBITAK ENDOTELNIH STANICA ROŽNICE PRI FAKOEMULZIFIKACIJI // Knjiga sažetaka. 2001. str. 14-x

Dekaris, Iva ; Gabrić, Nikica ; Špoljarić, Ninoslav ; Lazić, Ratimir

UTJECAJ VISKOELASTIKA NA GUBITAK ENDOTELNIH STANICA ROŽNICE PRI FAKOEMULZIFIKACIJI

Cilj rada: Utvrditi postoji li razlika u gustoći i morfologiji endotelnih stanica rožnice nakon fakoemulzifikacije uz upotrebu različitih viskoelastika. Metode: Ova prospektivna studija pokazuje rezultate pre- i postoperativne gustoće endotelnih stanica rožnice te promjene njihove morfologije kod 92 pacijenta predviđena za zahvat fakoemulzifikacije s ugradnjom leće u stražnju sobicu. Pacijenti su razvrstani u tri grupe prema vrsti viskoelastika koji je pri operaciji korišten. Grupa 1: 1, 4% natrij hijaluronat (Healon GV, Pharmacia&Upjohn), grupa 2: 4% natrij hondroitin sulfat- 3% natrij hijaluronat (Viscoat, Alcon), grupa 3: 3% hijaluronat (Vitrax, Allergan). Brojanje endotelnih stanica i procjena njihove morfologije izvodila se jedan dan prije operativnog zahvata te sedam i trideset dana nakon zahvata, spekularnim mikroskopom "Tomey" s pripadajućom računalnom podrškom. Sve zahvate fakoemulzifikacije (uređajem Universal II, Alcon), izveo je isti operater. Rezultati: Gubitak endotelnih stanica bio je najmanji u grupi 2 (Viscoat) i iznosio je 6, 1%, zatim slijedi grupa 1 (Healon GV), gdje je gubitak stanica iznosio 8, 2%. Gubitak stanica u grupi 3 (Vitrax), iznosio je 8, 8%. Zaključak: Različiti viskoelastici utječu na postoperativnu gustoću i morfologiju endotelnih stanica rožnice. Najmanji gubitak stanica, kao i najmanje promjene morfologije endotelnih stanica zabilježene su u grupi 2, u kojoj je korišten viskoelastik Viscoat.

viskoelastik; endotelne stanice rožnice; fakoemulzifikacija

14-x.

2001.