Vođenje u školi - između poželjnog i stvarnog (CROSBI ID 488327)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Staničić, Stjepan
hrvatski
Vođenje u školi - između poželjnog i stvarnog
Pod "kompetencijskim profilom ravnatelja" u ovom se prilogu misli na karakteristike i znanja što ih ravnatelj obrazovne ustanove treba imati da bi optimalno ostvario svoju rukovodnu funkciju. Izloženi su noviji teorijski pogledi na taj fenomen te konstituiran hipotetički model kompetencijskog profila "idealnog" ravnatelja što ga čine: osobna, strukovna, razvojna, socijalna i akcijska kompetencija. Svaku od tih pet kompetencija determinira po pet odrednica. Hipotetički model verificiran je empirijskim istraživanjem i utvrđene su važnosti pojedinih kompetencija i njihovih odrednica u kompetencijskom profilu ravnatelja. "Portretiran" je idealni ravnatelj odgojno-obrazovne ustanove, čiji je kompetencijski profil, sudeći po rezultatima istraživanja, znatno razlikuje od kompetencijskog profila stvarnih ravnatelja. Utvrđeno je nekoliko kritičnih točaka u odlikama i znanju jednog dijela ravnatelja, koje je potrebno kompenzirati intenzivnim stručnim usavršavanjem.
vođenje u školi; školski menadžment; školska administracija; školski ravnatelj; kompetencijski profil; model vođenja; model kompetencija ravnatelja.
nije evidentirano
engleski
Leadership in school betwen the desirabile and the real
Pod "kompetencijskim profilom ravnatelja" u ovom se prilogu misli na karakteristike i znanja što ih ravnatelj obrazovne ustanove treba imati da bi optimalno ostvario svoju rukovodnu funkciju. Izloženi su noviji teorijski pogledi na taj fenomen te konstituiran hipotetički model kompetencijskog profila "idealnog" ravnatelja što ga čine: osobna, strukovna, razvojna, socijalna i akcijska kompetencija. Svaku od tih pet kompetencija determinira po pet odrednica. Hipotetički model verificiran je empirijskim istraživanjem i utvrđene su važnosti pojedinih kompetencija i njihovih odrednica u kompetencijskom profilu ravnatelja. "Portretiran" je idealni ravnatelj odgojno-obrazovne ustanove, čiji je kompetencijski profil, sudeći po rezultatima istraživanja, znatno razlikuje od kompetencijskog profila stvarnih ravnatelja. Utvrđeno je nekoliko kritičnih točaka u odlikama i znanju jednog dijela ravnatelja, koje je potrebno kompenzirati intenzivnim stručnim usavršavanjem.
leadership in schools; school management; school administration; principal's competence profile; principal;
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
249-257-x.
2002.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Odnos pedagogijske teorije i pedagoške prakse
Rosić, Vladimir
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Podaci o skupu
Međunarodni znanstveni kolokvij
ostalo
18.04.2002-19.04.2002
Crikvenica, Hrvatska