Learning to Read and the Oldest Croatian Primers (CROSBI ID 691269)
Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Vignjević, Jelena ; Velički, Vladimira
hrvatski
Learning to Read and the Oldest Croatian Primers
Najstarije hrvatske početnice, one iz 16. stoljeća, pokazuju povijesne metode učenja čitanja, današnjom metodičkom terminologijom – početnoga čitanja. One su autentičan dokument za proučavanje povijesti učenja, povijesti opismenjavanja, povijesti čitanja. Analizirajući Tablu za dicu, hrvatsku glagoljičnu i ćiriličnu početnicu otisnutu 1561. godine, ovaj rad donosi osvrt na povijesne metode učenja čitanja. U najstarijim hrvatskim početnicama učenje čitanja put je do znanja o kršćanskoj vjeri i kreposnom životu. Sadržaj koji početnica donosi učenik je trebao naučiti napamet. Učenje napamet olakšavala mu je početnica svojom strukturom i učitelj metodom poučavanja. Ovaj uvid u drevnu pedagošku i edukacijsku kulturu nudi razumijevanje kontinuiteta pismenosti i opismenjavanja na hrvatskome jeziku, kao i kontinuiteta literature namijenjene djeci.
učenje čitanja, povijesne metode početnoga čitanja, Tabla za dicu (1561)
nije evidentirano
engleski
Učenje čitanja po najstarjim hrvatskim početnicama
nije evidentirano
methodology of literacy, Croatian primers, Tabla za dicu (1561)
nije evidentirano
Podaci o prilogu
547-555.
2019.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Bosanskohercegovački slavistički kongres II : Zbornik radova (knjiga 2)
Halilović, Senahid ; Ibrišimović-Šabić, Adijata
Sarajevo: Slavistički komitet Hrvatskoga filološkog društva
2303-4106
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096