Hrvatska gospodarska diplomacija u globaliziranom svijetu (CROSBI ID 98814)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Radošević, Dubravko
hrvatski
Hrvatska gospodarska diplomacija u globaliziranom svijetu
Klasična diplomacija sve više dobiva značenje u kombinaciji sa gospodarskom diplomacijom. U Hrvatskoj se treba razviti novi koncept "gospodarske diplomacije". Makroekonomska politika Hrvatske morala bi inkorporirati - u svoje opće makroekonomske ciljeve - i ostvarivanje većeg autonomnog prostora izvoza, i to mjereno, primarno, povećanjem "izvoza per capita", kao i povećanjem "relativnog udjela domaćeg izvoza u ukupnom svjetskom izvozu". "Export push" strategija nameće se kao neophodan odabir gospodarske strategije razvoja za "male otvorene ekonomije", koje su u tranziciji. Hrvatska u tome nije nikakav izuzetak. Diplomacija i poduzetnici imaju dva temeljna zadatka u izgradnji međunarodne legitimnosti hrvatske države: diplomacija bi morala osigurati što niže troškove ulaska hrvatskog gospodarstva na nova tržišta i/ili povećavanja relativnih tržišnih udjela na postojećim izvoznim tržištima, uklanjanjem političkih zapreka i nekomercijalnih (političkih) rizika ; dok bi hrvatski poduzetnici morali osigurati konkurentsku sposobnost izlaska na međunarodna tržišta roba i usluga. Hrvatska treba formulirati posebnu "strategiju ekonomskih odnosa s inozemstvom", koja bi sadržavala ciljeve ekonomske diplomacije i načine njihovog ostvarivanja u sklopu provođenja zacrtane vanjske politike. Hrvatska se je opredijelila za dvije osnovne opcije, koje su međusobno komplementarne strategije: "bilateralnu opciju" i "opciju proširene CEFTA-e"
Makroekonomska politika; gospodarska diplomacija; Hrvatska
nije evidentirano
engleski
Croatian economic diplomacy in the globalized world
nije evidentirano
Macroeconomic policy; economic diplomacy; Croatia
nije evidentirano
Podaci o izdanju
53 (11-12)
2002.
str. 1070-1086-x
objavljeno
0424-7558