Slikarstvo 16. i 17. stoljeća u Šibenskoj biskupiji (CROSBI ID 435788)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Šitina, Ana Slikarstvo 16. i 17. stoljeća u Šibenskoj biskupiji / Borić, Laris ; Kudiš, Nina (mentor); Zadar, Sveučilište u Zadru, . 2020

Šitina, Ana

Borić, Laris ; Kudiš, Nina

Slikarstvo 16. i 17. stoljeća u Šibenskoj biskupiji

Sustavna analiza i slojevita elaboracija slikarske baštine na području Šibenske biskupije u 16. i 17. stoljeću obuhvatila je detaljnu analizu materijala i njegovu komparaciju sa slikarstvom u Veneciji, ali i većim dalmatinskim gradovima, sagledavajući je i kroz prizmu složene povijesno-društvene i gospodarske situacije, korjenitih crkvenih reformi koje su označile to razdoblje, ali i profila lokalnih naručitelja. Posebno poglavlje posvećeno je različitim skupinama naručitelja, njihovim profilima, motivacijama, pojedinim fenomenima u procesima nabave slikarskih djela u šibenskim poslije- tridentskim opremama interijera, likovnom ukusu i njihovom utjecaju na sliku likovne baštine u promatranoj sredini. Razmatranja su se osvrnula i na složenost definiranja pojedinih naručiteljskih fenomena u svrhu jasnije predodžbe o onodobnoj potražnji za slikarskim djelima te lokalnoj tržišnoj ponudi. Ostala poglavlja analiziraju slikarstvo u Šibenskoj biskupiji iz razdoblja 16. i 17. stoljeća razmatrajući utjecaj lokalne srednjovjekovne tradicije te recepciju suvremenih trendova iz Venecije, kao ključnog likovnog centra tog područja. U tom su kontekstu slikarska djela analizirana s obzirom na njihovo stilsko porijeklo i autore, pri čemu su podijeljena u kategorije importnog slikarstva, djela doseljenih slikara i lokalne produkcije. Detaljna analiza materijala izlučila je zaključke o dominantnom utjecaju mletačkih predložaka, prvenstveno popularnih koncepata iz perioda cinquecenta i rješenja tzv. slikara di sette maniere, ali i sporadičnih drugih popularnih poslije-tridentskih shema. Prožimanje istaknutih čimbenika obilježilo je i sam kraj stoljeća pa tek period prijeloma pokazuje simptome upliva najsuvremenijih stilskih strujanja, potaknutih i istaknutim naručiteljima. Sadržaj disertacije prati katalog u kojemu je obrađeno osamdeset i devet slika razvrstanih kronološkim slijedom, nepublicirani arhivski dokumenti i ilustracije.

slikarstvo ; Šibenska biskupija ; 16. stoljeće ; 17. stoljeće ; Venecija ; naručitelji

Painting in Šibenik Bishopric in the 16th and 17th century

painting ; diocese of Šibenik ; 16th century ; 17th century ; Venice, commissioners