Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Sustav učenja na daljinu zasnovan na dijalogu (CROSBI ID 336287)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Kovačić, Božidar Sustav učenja na daljinu zasnovan na dijalogu / Skočir, Zoran (mentor); Zagreb, Fakultet elektrotehnike i računarstva, . 2002

Podaci o odgovornosti

Kovačić, Božidar

Skočir, Zoran

hrvatski

Sustav učenja na daljinu zasnovan na dijalogu

U ovoj doktorskoj disertaciji opisan je postupak razvoja sustava učenja na daljinu zasnovanog na dijalogu i njegova implementacija. Dijalog se ostvaruje kontinuiranom komunikacijom i izmjenom informacija između sudionika i sustava za učenje. Dijalog omogućuje praćenje i korekciju tijeka procesa učenja. Analizom procesa učenja određeni su sudionici i njihovo međudjelovanje te parametri za vrednovanje uspješnosti procesa učenja. Na osnovi tih spoznaja stvoren je model učenja na daljinu zasnovan na dijalogu korišten za razvoj informacijskog sustava. Trenutni stupanj razvoja informacijskih sustava najprikladniji za primjenu je objektno orijentirani pristup. Dijagrami slučaja uporabe, dijagrami paketa i dijagrami klasa primjenom UML notacije, definiraju formalni model sustava učenja na daljinu zasnovanog na dijalogu. Informacijski sustav je implementiran primjenom objektno-relacijske baze podataka ORDBMS ORACLE 8. i JSP tehnologije korištene za izradu dinamičke aplikacije. Sustav je verificiran unosom podataka i testiranjem ponašanja sustava. Sustav učenja na daljinu zasnovan na dijalogu je suvremeno pomagalo u nastavnom procesu i doprinosi povećanju kvalitete učenja na daljinu. U drugom poglavlju prezentiranu su osnovne karakteristike učenja na daljinu, opisana je problematika razvoja sustava učenja na daljinu sa osvrtom na osobitosti sustava učenja na daljinu zasnovanog na dijalogu. U trećem poglavlju prikazano je stanje razvoja sustava učenje na daljinu na razini Europske zajednice i primjeri primjene računala u edukaciji. U četvrtom poglavlju prikazana je obrazovna utemeljenost sustava učenja na daljinu zasnovanog na dijalogu opisom strukturnih teorija nastave, programirane nastave, kibernetičkih sustava upravljanja nastavnim procesom i primjene algoritama u nastavi. U petom poglavlju opisan je suvremeni pristup razvoju informacijskih tehnologija. Prezentirane su osobitosti objektne orijentacije za razvoj informacijskih sustava, Web tehnologije za razvoj dinamičkih aplikacija te sustavi za upravljanje bazama podataka. U šestom poglavlju definirani su ciljeve, funkcije i koncept razvoja sustava učenja na daljinu zasnovanog na dijalogu. U sedmom poglavlju opisan je model učenja na daljinu zasnovan na dijalogu. Definirani su dijagrami aktivnosti za opis aktivnosti tijekom procesa učenja. Primjenom UML-a stvoreni su dijagrami slučaja uporabe, dijagrama paketa i dijagrama klasa, odnosno formalni model sustava. Dijagramima klasa definirani su objekti, njihovi atributi i operacije za opis ponašanja sustava. U osmom poglavlju prikazana je implementacija sustava učenja na daljinu zasnovanog na dijalogu. Opisan je postupak izrade relacijske baze s objektnim pogledima u objektnorelacijskoj bazi ORDBMS ORACLE 8. i primjene JSP tehnologije u razvoju dinamičke Web aplikacije za sustav učenja na daljinu zasnovan na dijalogu. U devetom poglavlju prezentirana je verifikacija sustava učenja na daljinu zasnovanog na dijalogu prikazom tablica, objektnih tipova i objektnih pogleda u ORDBMS ORACLE 8 i grafičkih prikaza rezultata izvođenje dinamičke Web aplikacije. U zaključku dat je osvrt na mogućnosti sustava učenja na daljinu zasnovanog na dijalogu i njegovu ulogu u obrazovnom procesu te daljnje smjernice razvoja sustava.

učenje na daljinu; sustav; dijalog; objektna orijentacija; sustavi upravljanja bazama podataka; Web tehnologije

nije evidentirano

engleski

Distance Learning System Based on Dialogue

nije evidentirano

distance learning; system; dialogue; object orientation; DBMS

nije evidentirano

Podaci o izdanju

183

08.11.2002.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet elektrotehnike i računarstva

Zagreb

Povezanost rada

Elektrotehnika