Važnost cestovnih prijelaza za divlje životinje (CROSBI ID 336291)

Galić, Nika Važnost cestovnih prijelaza za divlje životinje / Mrakovčić, Milorad (mentor); Huber, Đuro (neposredni voditelj). Zagreb, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb, . 2002

Galić, Nika

Mrakovčić, Milorad

Huber, Đuro

Važnost cestovnih prijelaza za divlje životinje

Prometnice predstavljaju nepremostive prepreke većini životinja i uzrokuju mnogobrojne negativne posljedice na životinjske populacije i okoliš u cjelini. Na brzoj cesti Zagreb - Rijeka izgraden je zeleni most na brdu Dedin kao posebna struktura kojom se može ublažiti negativan utjecaj ceste na kretanja životinja. Na mostu su u svibnju 1999. postavljeni "Trailmaster" infracrveni (IC) setovi kojima se bilježi prelaženje životinja kako bi se procijenila učinkovitost mosta te dobio uvid u broj i vrstu životinja koji se njime koriste. U 563 dana pravilnog rada senzora zabilježen je 9 471 prelazak životinja. Preračunato na godišnju razinu dobije se 6 096 ili 16.8 dnevno. Za kvalitativnu analizu bilježili su se tragovi životinja na zelenom mostu, vijaduktu Golubinjak te u šumi nad tunelima Sopač i Sleme. Primijećeno je da svih 6 vrsta velikih sisavaca podjednako koriste sve promatrane strukture. Ipak, spuštanje ceste u tunele je idealno rješenje jer prostor iznad tunela predstavlja stanište mnogim vrstama, a ne samo prijelaz. Ukoliko to nije moguće, gradnja zelenog mosta predstavlja dobro rješenje za ublažavanje negativnog utjecaja ceste.

-

The importance of wildlife corridors

-