Okultni spinalni dizrafizam (CROSBI ID 488961)

Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad

Miklić, Pavle ; Melada, Ante ; Mrak, Goran ; Mihić, Josip Okultni spinalni dizrafizam // Pedijatrija danas 2001.Bolesti sustava za kretanje u djece. / Votava-RaićA, Malčić I (ur.). Zagreb, 2001. str. 50-60-x

Miklić, Pavle ; Melada, Ante ; Mrak, Goran ; Mihić, Josip

Okultni spinalni dizrafizam

U svrhu određivanja preciznosti nalaza MR-a analizirano je trideset i petoro djece sa okultnim spinalnim dizrafizmom kirurški liječenih u priodu od 1993 do 1998 u Kjlinici za neurokirurgiju Medicinskog fakulteta u Zagrebu. Dvadesetoro djece operairano je zbog tethered chord sindroma nastalog sekundarno nakon primarne operacije mijelomenigokele, četvoro zbog tight filium terminale, četvero zbog spinalnog lipoma, troje zbog spinalnog dermoidnog tumora, dvoje radi spinalnog teratoma, te dvoje radi ventralne sakralne meningokele. Oboje djece sa spinalnim epidermoidnim tumorom, i jedno dijete sa ventralnom sakralnom meningokelom klinički su se manifestirali sa jednom ili više epizoda spinalnog meningitisa. Djeca sa TCS nakon plasticiranja mijelomeningokele neurološki su imala različite stupnjeve primarne medularne disfunkcije. Ostala djeca bila su asimptomatska (izuzev lokalnog nalaza). Neurološkadijagnoza postavlja se precizno MR pregledom cijelog CNS-a. Udružene malformacije , kao što su hidrocefalus, Chiari I, Chiari II, te disgenezije corpus callosum, dijagnosticirane su u skupini djece sa TCS nakon primarne operacije mijelomeningokele. U sve djece sa TCS nakon operacije mijelomeningokele, operacijski su identificirane i razriješene duro-konalne i duro-kaudalne adhezije. U djece sa spinalnim tumorima, tumori su potpuno ili djelomično uklonjeni. U djece sa tight filium terminale, učinjena je resekcija filiuma. Obzirom da prema suvremenim spoznajama nisu poznati trajni štetni učinci MR pregleda, smatramo da je isti pregled indiciran: 1. u sve djece u kojih postoji i najmanja sumnja na spinalni dizrafizam 2. u sve djece nakon plasticiranja mijelomeningokele, radi pravovremenog otkrivanja i rješavanja TCS, u slučaju sprečavanja ireverzibilnog neurološkog deficita. 3. u svim slučajevima OSD potrebno je načiniti MR pregled čitavog neuroaksisa, radi otkrivanja eventualnih udruženih malformacija središnjeg živčanog sustava.

okultne spinalne dizrafije

Ocult spinal dysraphism

occult spinal dysraphism