Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

O čaroliji komuniciranja - problemska rasprava (CROSBI ID 488975)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Jurdana-Šepić, Rajka ; Milotić Branka O čaroliji komuniciranja - problemska rasprava // Zbornika radova sa Šestog simpozija o nastavi fizike HFD / Buljubašić, Mladen, Knežević, Stjepan (ur.). Split: Hrvatsko filozofsko društvo, 2003. str. 28-38-x

Podaci o odgovornosti

Jurdana-Šepić, Rajka ; Milotić Branka

hrvatski

O čaroliji komuniciranja - problemska rasprava

Ograničenja i nedostaci tradicionalne predavačke nastave postaju sve uočljiviji i štetniji s povećavanjem produkcije informacija, brzine otkrivanja novih znanja i zamjene starih znanja novima. Prenošenje znanja i zapamćivanje sadržaja postaju beskorisnim pa se kao imperativ nameće učenje razvijanjem kvalitetnog mišljenja i konstruiranjem znanja. Provjereno učinkovita metoda aktivnog učenja jest problemska rasprava. Primijenjena u nastavi fizike ima brojne prednosti: doprinosi osvješćivanju sudionika rasprave o problemu i vlastitom neznanju, razvija osjetljivost na probleme, privikava na njihovu analizu, na permanentno preispitivanje koncepata i najvažnije - trenira za postavljanje pitanja. Ukazat ćemo na značaj rasprave, mogućnosti i načine njezine primjene na konkretnim primjerima. Posebno ističemo raspravu u grupama (buzz groups), čiji je najveći značaj interakcija među učenicima, koja, budući da se temelji na ravnopravnosti članova grupe, oslobađa komunikaciju i potiče razmjenu primitivnih koncepata jezikom učenika. Time se postiže ne samo veća razina razumijevanja sadržaja, nego se potiče kreativno mišljenje, što predstavlja najveću vrijednost rasprave. Ujedno se sudionici odgajaju za suradnju i timski rad kao prioritetne komunikacijske vještine koje će u tisućljeću informacija biti ne samo uvjet napretka, nego vjerojatno i opstanka.

nastava fizike; konstruktivistička teorija; metoda rasprave

nije evidentirano

engleski

Magic of communication - problem discussion

nije evidentirano

physics teaching; constructivistic theory; discussion

nije evidentirano

Podaci o prilogu

28-38-x.

2003.

nije evidentirano

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornika radova sa Šestog simpozija o nastavi fizike HFD

Buljubašić, Mladen, Knežević, Stjepan

Split: Hrvatsko filozofsko društvo

Podaci o skupu

Šesti simpozij HFD o nastavi fizike: Istraživački i problemski usmjerena nastava fizike

pozvano predavanje

23.04.2003-26.04.2003

Makarska, Hrvatska

Povezanost rada

Fizika