O čaroliji komuniciranja - problemska rasprava (CROSBI ID 488975)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Jurdana-Šepić, Rajka ; Milotić Branka
hrvatski
O čaroliji komuniciranja - problemska rasprava
Ograničenja i nedostaci tradicionalne predavačke nastave postaju sve uočljiviji i štetniji s povećavanjem produkcije informacija, brzine otkrivanja novih znanja i zamjene starih znanja novima. Prenošenje znanja i zapamćivanje sadržaja postaju beskorisnim pa se kao imperativ nameće učenje razvijanjem kvalitetnog mišljenja i konstruiranjem znanja. Provjereno učinkovita metoda aktivnog učenja jest problemska rasprava. Primijenjena u nastavi fizike ima brojne prednosti: doprinosi osvješćivanju sudionika rasprave o problemu i vlastitom neznanju, razvija osjetljivost na probleme, privikava na njihovu analizu, na permanentno preispitivanje koncepata i najvažnije - trenira za postavljanje pitanja. Ukazat ćemo na značaj rasprave, mogućnosti i načine njezine primjene na konkretnim primjerima. Posebno ističemo raspravu u grupama (buzz groups), čiji je najveći značaj interakcija među učenicima, koja, budući da se temelji na ravnopravnosti članova grupe, oslobađa komunikaciju i potiče razmjenu primitivnih koncepata jezikom učenika. Time se postiže ne samo veća razina razumijevanja sadržaja, nego se potiče kreativno mišljenje, što predstavlja najveću vrijednost rasprave. Ujedno se sudionici odgajaju za suradnju i timski rad kao prioritetne komunikacijske vještine koje će u tisućljeću informacija biti ne samo uvjet napretka, nego vjerojatno i opstanka.
nastava fizike; konstruktivistička teorija; metoda rasprave
nije evidentirano
engleski
Magic of communication - problem discussion
nije evidentirano
physics teaching; constructivistic theory; discussion
nije evidentirano
Podaci o prilogu
28-38-x.
2003.
nije evidentirano
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornika radova sa Šestog simpozija o nastavi fizike HFD
Buljubašić, Mladen, Knežević, Stjepan
Split: Hrvatsko filozofsko društvo
Podaci o skupu
Šesti simpozij HFD o nastavi fizike: Istraživački i problemski usmjerena nastava fizike
pozvano predavanje
23.04.2003-26.04.2003
Makarska, Hrvatska