Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Sociološki aspekti razvoja malih i srednjih poduzeća u Međimurskoj županiji (CROSBI ID 27889)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Čengić, Drago Sociološki aspekti razvoja malih i srednjih poduzeća u Međimurskoj županiji // Poduzetništvo, institucije i sociokulturni kapital / Čengić, Drago ; Vehovec, Maja (ur.). Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, 2002. str. 175-212-x

Podaci o odgovornosti

Čengić, Drago

hrvatski

Sociološki aspekti razvoja malih i srednjih poduzeća u Međimurskoj županiji

Temeljni je cilj ovoga rada da se, temeljem provedenog empirijskog istraživanja, istraže ključni socio-kulturni, vrijednosni i ekonomski aspekti razvoja poduzetništva u Međimurju, jednoj od razvijenijih hrvatskih županija. Pritom se pošlo od hipoteze da je razvoj poduzetništva u Međimurju proizveden &#8216 ; iznutra&#8217 ; - iz samoga Međimurja, dobrim dijelom još za socijalizma i da se vrijednosno oslanja na dugu tradiciju obrtništva u tome kraju. Također, autor zastupa tezu da je ne/sklonost poduzetnika novim oblicima suradnje između poduzetnika evolucijskog karaktera i da je u najvećoj mjeri uvjetovana prethodnim razvojem obrta/poduzeća, tipom tržišta, poslovnim potencijalima i vlasničkom strukturom poduzetništva. Nalazi istraživanja sugeriraju, između ostaloga, zaključak da je razvoj poduzetništva u Međimurju prvenstveno rezultat napornoga rada i radišnosti lokalnoga stanovništva, a u manjoj mjeri suradnje između poduuzetnika, državnog poticanja poduzetništva za socijalističkog razdoblja, komunalne infrastrukture i dobrog zemljopisnog (graničnog) položaja županije. U odnosu na tipična obilježja malih i srednjih poduzeća u nekim postsocijalističkim zemljama (većinom utemeljena u uslužnim djelatnostima), ovo istraživanje podupire tezu da se među međimurskim poduzetnicima nalazi i relativno veliki dio vlasnika proizvodnih/prerađivačkih poduzeća te relativno veliki broj uspješnih poduzetnika s tendencijama rasta. Najveći je broj međimurskih poduzetnika ipak orijentiran na domaće tržište i ta činjenica djelomično objašnjava nepostojanje razvijenijih oblika proizvodne suradnje između domaćih, odnosno domaćih i stranih poduzetnika Nisu uočene niti veće poduzetničke poslovne mreže, a glavni su razlozi tome: slaba konkurencija i postojanje monopola na domaćem tržištu, nesklonost &#8216 ; gubljenja vremena&#8217 ; na izgradnju takvih mreža, nepovjerenje između poslovnih partnera i želja vlasnika obrta i poduzeća da sačuvaju svoju nezavisnost i poslovnu autonomiju u datim okolnostima poslovanja. Da bi se došlo do konačnih zaključaka u pogledu socio-ekonomskih i vrijednosnih aspekata razvoja poduzetništva u Međimurju, pogotovo u odnosu na druge hrvatske županije, potrebna su nova istraživanja ovoga problema.

Razvoj, mala i srednja poduzeća, Međimurska županija

nije evidentirano

engleski

Sociological aspects of the development of small and medium size enterprises in Međimurje county - a case study

nije evidentirano

Development, small and medium size enterprises, Međimurje county

nije evidentirano

Podaci o prilogu

175-212-x.

objavljeno

Podaci o knjizi

Poduzetništvo, institucije i sociokulturni kapital

Čengić, Drago ; Vehovec, Maja

Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar

2002.

953-6666-25-1

Povezanost rada

Sociologija