Cvjetne gredice iz impresionističke palete boja Claudea Moneta (CROSBI ID 489252)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Morić, Sanja ; Vršek, Ines ; Židovec, Vesna ; Karlović, Ksenija ; Hajoš, Dino Cvjetne gredice iz impresionističke palete boja Claudea Moneta // Međunarodno interdisciplinarno savjetovanje ˝Njega gradskog prostora: boje u gradu - vještina uređenja cvjetnjaka˝ / Zdenko Milas (ur.). Zagreb: Hrvatsko agronomsko društvo, 2003. str. 89 - 91-x

Morić, Sanja ; Vršek, Ines ; Židovec, Vesna ; Karlović, Ksenija ; Hajoš, Dino

Cvjetne gredice iz impresionističke palete boja Claudea Moneta

Cilj je ovog rada ukazati na mogućnost primjene slikarskog umijeća (s posebnim osvrtom na impresionizam), naročito znanja o korištenju boje na slaganje cvjetnih vrsta u gredice tj. prenošenje pravila koja vrijede u slikarstvu na primjenu u vrtlarstvu. Do potrebnih podataka došlo se korištenjem literature o slikarskom pravcu impresionizmu i njegovim glavnim predstavnicima uz Claudea Moneta ; Edouard Manet, Camille Pissaro, Alfred Sisley, Edgar Degas i Auguste Renoir. Također je korištena literatura o Monetovom vrtu u Givernyju u prošlosti i danas te o povijesti vrtne umjetnosti u svijetu. Claude Oscar Monet je bio slikar, glavni predstavnik impresionizma, pravca koji se u likovnoj umjetnosti pojavljuje krajem devetnaestog stoljeća. Slikar je ljubitelj i vrsni poznavatelj biljnog materijala. Imao je vlastiti vrt veličine dva hektara, smješten u malom mjestu Giverny, sedamdeset kilometara sjeverozapadno od Pariza. Vrt je oblikovan u romantičnom stilu, a najdojmljiviji element oblikovanja su cvjetne grdice. U vrtlarstvo Monet unosi svoj stil i notu osobnosti primjenom impresionističkih slikarskih načela u oblikovanju vrta. To se najviše zasnivalo na načinu oblikovanja cvjetnih gredica. Cvjetne grdice u slikarevom vrtu geometrijskih su oblika, većinom pravokutne, a cvjetne vrste unutar njih usklađene su prema boji, visini i teksturi. Usklađenost vremena cvatnje u vrtu kao cjelini manje je značajna jer Monet je u stalnoj potrazi za ´svježim´ i novim motivima koji ga inspiriraju u slikarskom stvaralaštvu. Njegov vrt tako postaje zbirkom skladnih, pojedinačnih vizualnih doživljaja od kojih svaki svoj vrhunac doživljava u različito vrijeme.

Claude Oscar Monet; impresionizam; boje; cvjetne gredice

Flower borders in impressionist palette of colors of Claude Monet

Claude Oscar Monet; impressionism; colors; flower borders