Rezultati, tijek i značenje humanitarnih akcija "Anamarija u svijetu zvukova" i "Dajmo da čuju" (CROSBI ID 489324)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Šindija, Branka ; Bušić, Ivanka Rezultati, tijek i značenje humanitarnih akcija "Anamarija u svijetu zvukova" i "Dajmo da čuju" // Umjetna pužnica iskustva i rezultati: zbornik sažetaka / Dabić Munk, Darinka ; Šindija, Branka ; Titl, Ivanka (ur.). Zagreb: Poliklinika SUVAG, 2003. str. 3-3

Šindija, Branka ; Bušić, Ivanka

Rezultati, tijek i značenje humanitarnih akcija "Anamarija u svijetu zvukova" i "Dajmo da čuju"

Humanitarna akcija Ministarstva hrvatskih branitelja Domovinskog rata Dajmo da čuju obilježila je drugu polovicu 2001. godine.Odzivom na koji je naišla u javnosti i svojom uspješnosću postavila je visoke standarde u organizaciji budućih humanitarnih akcija.Njezin uspjeh rezultat je dobro organiziranog, nesebičnog i iskrenog vođenja, ali najviše iskrenosti i dobrote mnogih koji su se u nju uključili, često se sami odričući i nužnog da bi mogli pomoći.Stoga je dodatna odgovornost na nama da konačni cilj akcije bude što bolji.Umjetna pužnica omogućuje gluhom djetetu postizanje većih rehabilitacijskih dosega, a rezultati u razvoju slušanja i govora su to bolji što je mlađa dob pri operaciji.Kako su obje akcije pokrenute u vrijeme kad je broj osoba s umjetnim pužnicama bio relativno malen, a sustavnog načina osiguravanja umjetnih pužnica nije bilo, njihov je značaj nemjerljiv za više od 110 djece i obitelji koja su zahvaljujući njima dobila umjetne pužnice.Dvije godine nakon prvih operacija u akciji Anamarija u svijetu zvukova, i desetak mjeseci nakon prvih operacija u drugoj akciji, pokušali smo procijeniti trenutne rehabilitacijske rezultate kroz postignuti stupanj slušanja i govora, te stupanj integracije djece s umjetnom pužnicom.Najveći je značaj akcije svakako osiguravanje umjetnih pužnica za djecu, ali zahvaljujući njoj omogućen je rani probir na oštećenje sluha u velikom broju rodilišta u Hrvatskoj, potaknuto i omogućeno uređenje prostora za Centar za umjetnu pužnicu, te nabavljena oprema za 9 rehabilitacijskih centara. Njezin je odjek također potaknuo i Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje na nabavku određenog broja pužnica tijekom 2002, dok pred nama ostaje još nada osiguravanja godišnje kvote umjetnih pužnica za djecu i odrasle postlinvalno oglušjele osobe.

humanitarne akcije

Results, course and meaning of the humanitarian actions "Anamarija in the world of sounds" and "Let them hear"

humanitarian actions