Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

MODELI SAMOPOIMANJA PEDAGOGIJE (CROSBI ID 80229)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Bašić, Slavica MODELI SAMOPOIMANJA PEDAGOGIJE // Napredak (Zagreb), 139 (1998), 1; 33-44

Podaci o odgovornosti

Bašić, Slavica

hrvatski

MODELI SAMOPOIMANJA PEDAGOGIJE

U radu su prikazani koncepti pedagogije kao znanosti koji su uspostavljeni na temelju razmatranja odnosa pedagogijske teorije i prakse. Empirijskom analizom definicija i iskaza o zadacima pedagogije kao znanosti, navlastito u europskoj kontinentalnoj tradiciji, identificirana su dva temeljna načina poimanja odnosa teorije i prakse. Prvi, odnos jedinstva teorije i prakse koji je obilježio normativnu pedagogiju i drugi, odnos relativne samostalnosti teorije i prakse afirmiran u deskriptivno-normativnom konceptu pedagogije. U radu se na nov način konceptualizira odnos odgojne znanosti i praktične pedagogije. Praktična pedagogija tj. pedagoška praksa koja uvijek ima i svoju teoriju je "ono što JEST": pedagoški ustrojena djelatnost usmjerena na razvoj čovjeka i realizira se uvijek prema određenom shvaćanju čovjeka i mogućnosti njegova razvoja putem odgoja i nastave. Tek se pedagoški ustrojena praksa (praktična pedagogija) može promatrati kao zbiljnost te istraživati znanstvenim sredstvima, ali i filozofski promišljati.

samoodređenje pedagogije; teorija-praksa-odnos; praktična pedagogija; normativna pedagogija; deskriptivna pedagogija; znanost o odgoju

nije evidentirano

engleski

MODELS OF SELF-UNDERSTANDING PEDAGOGY

nije evidentirano

concept of pedagogy; theory-practice-relation; descriptive pedagogy; normative pedagogy; practical pedagogy; educology

nije evidentirano

Podaci o izdanju

139 (1)

1998.

33-44

objavljeno

1330-0059

Povezanost rada

Pedagogija