MODELI SAMOPOIMANJA PEDAGOGIJE (CROSBI ID 80229)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Bašić, Slavica
hrvatski
MODELI SAMOPOIMANJA PEDAGOGIJE
U radu su prikazani koncepti pedagogije kao znanosti koji su uspostavljeni na temelju razmatranja odnosa pedagogijske teorije i prakse. Empirijskom analizom definicija i iskaza o zadacima pedagogije kao znanosti, navlastito u europskoj kontinentalnoj tradiciji, identificirana su dva temeljna načina poimanja odnosa teorije i prakse. Prvi, odnos jedinstva teorije i prakse koji je obilježio normativnu pedagogiju i drugi, odnos relativne samostalnosti teorije i prakse afirmiran u deskriptivno-normativnom konceptu pedagogije. U radu se na nov način konceptualizira odnos odgojne znanosti i praktične pedagogije. Praktična pedagogija tj. pedagoška praksa koja uvijek ima i svoju teoriju je "ono što JEST": pedagoški ustrojena djelatnost usmjerena na razvoj čovjeka i realizira se uvijek prema određenom shvaćanju čovjeka i mogućnosti njegova razvoja putem odgoja i nastave. Tek se pedagoški ustrojena praksa (praktična pedagogija) može promatrati kao zbiljnost te istraživati znanstvenim sredstvima, ali i filozofski promišljati.
samoodređenje pedagogije; teorija-praksa-odnos; praktična pedagogija; normativna pedagogija; deskriptivna pedagogija; znanost o odgoju
nije evidentirano
engleski
MODELS OF SELF-UNDERSTANDING PEDAGOGY
nije evidentirano
concept of pedagogy; theory-practice-relation; descriptive pedagogy; normative pedagogy; practical pedagogy; educology
nije evidentirano