OD TRADICIONALNOG PREMA SUVREMENOM KONCEPTU IZOBRAZBE PREDMETNIH UČITELJA (CROSBI ID 465878)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Bašić, Slavica
hrvatski
OD TRADICIONALNOG PREMA SUVREMENOM KONCEPTU IZOBRAZBE PREDMETNIH UČITELJA
U ovom se radu opisuje koncept pedagoške kompetencije na kojem se utemeljuje tradicionalni koncept izobrazbe učitelja (u Hrvatskoj) i neki suvremeni koncepti, koji su nastali kao odgovor na zahtjev za profesionaliziranjem nastavne djelatnosti. Razmatranje se oslanja na rekonstrukciju koncepata pedagoške kompetencije koji stoje u osnovi različitih modela. Pod pojmom "pedagoška kometencija" se podrazumijeva: 1) kognitivni konstrukt, 2) iz njega izvedene sposobnosti i 3) nadležnost da se odgovarajuće djelatnosti i odluke izvršavaju u praksi. S obzirom na vrlo oskudne empirijske nalaze o izobrazbi učitelja u Hrvatskoj, kako glede sadržaja i metoda izobrazbe, tako i glede njegove praktične relevntnosti, u radu su naznačena samo ključna obilježja i manjkavosti tradicionalnog modela i mogući (u svijetu već prakticirani i vrednovani) putevi njihova prevladavanja. Na temelju analize brojnih modela, poglavito iz SAD i Njemačke, identificirana su u kratko opisana četiri pristupa: pristup orijentiran na stjecanje temeljnih nastavnih umijeća, kognitivni pristup, pristup orijentiran na istraživanje nastavne prakse i pristup orijentiran na razvoj ličnosti.
koncept pedagoške kompetencije; tradicionalni koncept pedagoške kompetencije; koncept temeljnih nastavnih umijeća
nije evidentirano
engleski
FROM THE TRADICIONAL TOWARDS CONTEMPORARY CONCEPT OF TEACHER TRAINING
nije evidentirano
concept of pedagogical competence; tradicional concept of pedagogical competence; concept basis educational skills;
nije evidentirano
Podaci o prilogu
103-111-x.
1998.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
KVALITETA U ODGOJU I OBRAZOVANJU
Rosic, Vladimir
Rijeka: Odsjek za pedagogiju Pedagoškog fakulteta Sveučilišta u Rijeci
Podaci o skupu
Kvaliteta u odgoju i obrazovanju
predavanje
19.02.1998-20.02.1998
Rijeka, Hrvatska